Аппараты не были старые ( например Hero был только год как выпущен) - их просто не поддерживали потому что анроидов очень много а запускать апп нужно сегодня. По этой же причине нетфликс изначально поддерживало только 5 аппаратов.crypto5 wrote: В чем я вас переврал? Вы привели конкретную проблему незапуска птиц на каких то андроидах, я вам ответил что птицы не запускались потому что апараты старые были.
Про проблему гарнитуры нужно разобраться в чем там проблема, в нестандартном поведении каких то гарнитур, или нету стандартного апи, или производители действительно лажают, а потом использовать это как аргумент.
А ваша "большая вероятность" это сколько? 0.1%,0.000001%?
Я тоже могу спекулировать некими "большими вероятностями", типа с большой вероятностью айфон - глючное поделие.
Если есть какие то притензии по несовместимости современных апаратов с какими то андроидными игрушками, то давайте случаи в студию.
Твиттер например тестировался на более чем сотне телефонов. Ну вот например:
http://blog.amadeusconsulting.com/andro ... mentation/
In the PC market, every piece of software comes with “system requirements” printed clearly on the box. These state the basic requirements for properly running software, including operating system, disk space, and memory requirements. Compatibility isn’t usually a big issue with most commercial PC software, but the system requirements help the user judge whether or not their computer can run it.
For smartphone app development, there is no “system requirements” listing, and consumers mostly assume that all Android phones and devices should be able to run all Android apps. The truth is that there is not universal compatibility among all Android devices.
Compatibility problems can be caused by
Hardware differences, including different processors, various screen sizes and available memory (This is reportedly why the Netflix Android app is initially only launching on five devices).
Different OS versions, which may be due to different hardware abilities. Newer versions of the OS provide different capabilities and capacities which an app may need to run.
Different Carrier Software. Many carriers create or sell devices that use software built on top of the standard Android operating system. This may be different interfaces, or other software that changes how the OS acts. This can make it challenging to update the underlying OS which creates compatibility problems, or it may actually directly interfere with the app.
In the past Google has only loosely controlled hardware requirements for a handset to use the Android operating system, which has led to a very broad range of devices and device capabilities. Compatibility for apps was controlled through the licensing of the Android Market, which let manufacturers provide access to the 200,000+ Android apps.
Unfortunately with so many devices and so many unique differences (not to mention the sheer number of devices), it has become challenging as an Android app developer to properly test an app before launch.
Ну и выход вот:
At Amadeus Consulting, we generally have a select list of representative devices that we use when developing Android apps for clients, but it is very hard to guarantee compatibility beyond that.
Поэтому на любой аппарат я могу вам на форуме нагуглить что такой или такой апп не запускается или не работает так как нужно. Ситуация практически не мыслемая с айфоном.
