-me- wrote:StrangerR wrote:-me- wrote:StrangerR wrote:Идея билла в том что семейную (и возможно лотерейную) иммиграцию менять на пойнтовую.
R, вы summary билла-то читали? Ну, если честно?
P.S. лотерею отменяют. 50K виз будет отдано в фонд семейного бэклога
Читал. Для начала, там много вариантов болтается. Вот тут например нет ничего про отмену EB виз
R, вылезайте из танка и снимайте шлем. Мы обсуждаем "Great Bargain". Могу даже ссылку дать, но во-первых, вы все равно читать не будете (знаю по опыту предыдущего общения с вами), а во вторых не только ссылка но summary уже были несколько раз опубликованы на этом форуме.
Я понимаю что вы его обсуждаете, вопрос - а кто сказал что это именно то что сейчас в сенате обсуждают?
Дело еще и в том, что в отличие от DV и фамили виз если тронуть EB - вылезет куча тяжеловесов со своими интересами, и мне что то кажется, что эту часть будут пытаться трогать по минимуму - претензий к ней сейчас нету, а вот если ее менять, то затрахаются изменения согласовывать с заинтересованными сторонами.
Но еще раз - где конкретно речь идет про EB визы? (кроме доп привилегий для окончивших университет в США и мелких изменений)?
Вот что пишет тот же дядя (а потом открываем 1348 и ищем там про отмену EB виз - я лично не нашел. Перерыл все его ссылки - там столько разных вариантов, что предсказывать результат торгов не смог бы и оракул. ОДнако, с оранжевой картой идея хорошая).
# Yesterday, we discussed the potential two options the Senate Majority Leader and the Senate floor will take next Monday, May 21, 2007 for the steps to take up the CIR. One is to keep S. 1348 and amend or replace the text by the compromise bill or to withdraw S. 1348 and take up the compromise bill as a new bill. It appears that the Senate is likely to take the first option rather than the second drastic option taking new procedural schedules and procedural motions. The following is a likely scenario for the steps the Congress will take from hereon:
# The compromise agreement may be drafted into legislative language and introduced as an amendment or replacement of the current CIR bill on the floor, S. 1348 either on Monday or soon thereafter. As we reported yesterday, there is a Motion to Invoke Cloture scheduled for 5:30 p.m .on Monday on the Senate floor. Debate will begin throughout the day Monday, and the amendment process will start after the motion for cloture is voted. Then two party leaders in the Senate may reach an agreement as to the number of amendments that will be allowed to be introduced by each party. The debates and votes on the amendments will take place throughout the week with a potential vote on final version of the amended bill before the end of the week. Sources indicate that if the Senate fails to pass a CIR bill, the House is not likely to take up any comprehensive legislation this year.
# Assuming that the Senate will pass a CIR bill next week, the House may complete the ongoing series of immigration oversight hearings next week, and may begin markup of the proposed House CIR bills including STRIVE Act of 2007 and/or another new bill introduced by the Subcommittee Chairwoman in the House Judiciary Committee Immigration Subcommittee. It will be followed by various amendments introduced, debated and voted in the Subcommittee. The Subcommittee actions will then be presented to the House Judiciary Committee t, followed by a cycle of its markups, amendments, debates, etc. The House Judiciary bill will then move to the Rules Committee to determine which and how many amendments should be allowed to be offered during House floor debate. The Judiciary bill will then be presented on the full House floor in July, followed by markups, debates, motion cloture, amendments, and final vote of passage or rejection of the House version bill of CIR on the floor.