Kometa wrote: Приличные люди после того, как ударили по рукам условия сделок не меняют.
так это дилер после заключения сделки хотел поменять условия... и поменял-таки, с разрешения сердобольного покупателя.
Moderator: Sw_Lem
janya wrote:Kometa wrote: Приличные люди после того, как ударили по рукам условия сделок не меняют.
так это дилер после заключения сделки хотел поменять условия... и поменял-таки, с разрешения сердобольного покупателя.
Тетя-Мотя wrote:Нас надули достаточно стандартно.
Оговорили сумму, оговорили несколько раз то, что трейд-ин в эту сумму не входит, а они радостно так наш трейд-ин, тем не менее, туда зачислили. Не то чтоб много он стоил, но 500 баксов они себе прибавили.
С тех пор мы у них же купили еще 2 новых машины. Уже теперь "потеряли всякую веру в людей" и бьемся до последнего. Единственное, что на нас хоть как-то действует - это когда дилер начинает хныкать "ну оставьте мне хоть волокоце мяса на кости".
Kometa wrote:Если Вы считаете, что человек, с которым имеете дело жулик по определению, то не ведите с ним никаких дел
Fortunately for people like me (in the car business) the manufacturers can not sell autos directly to the consumer. It is all about the Franchise Laws and as a consumer the dealer provides very important services such as DMV assistance and further down the road we are the ones to repair your automobile.
Kometa wrote:В цивилизованном деловом мире сделка считается заключенной
Благодаря правильной бизнесвуманшеКсю wrote:Все довольны. Дилер имеет прибыль и товарооборот и не должен пристаивать нашу машину. Мы имеем машину и реальные мили которые нам были нужны за пол-цены.
America's automotive giants have not always been quick to jump on the next big thing. But they are heeding the call of the Internet revolution. At General Motors, for example, worldwide purchasing chief Harold Kutner promises that by 2003, 80 percent of new car buyers will be able to customorder its vehicles online.
Kutner's team, and others like it throughout the auto industry, have been scrutinizing the business models of Dell, Gateway, and other made-to-order PC retailers. The goal: to remake their outdated and inefficient vehicle-distribution scheme for the online market. It is a grand ambition that is gaining converts fast. Nearly 7 million Americans--more than 40 percent of all new car buyers last year--electronically kicked tires via the Internet before finalizing a vehicle purchase. The Web is awash with information on vehicle performance and options, as well as availability and price.
But as in all revolutions, the old guard refuses to go quietly. In recent months, at the behest of conventional dealers, at least nine states, including Texas and Wisconsin, have restricted online auto sales. Similar measures are currently pending in several more. As if car salesmen weren't already sufficiently suspect, they are pulling every string to maintain their monopoly of the $360 billion new car market--highlighting how regulatory power is being marshaled against the free market just as the Internet empowers consumers like never before.
...
Forty-eight states tightly regulate who can sell a new car and where they can sell it. Michigan, the heart of the U.S. auto industry, provides perhaps the worst-case scenario of overambitious franchise law, with the statutory fine print running 19 pages long. But it is indicative of the anticompetitive restrictions built into most states' franchise laws.
Michigan's dealership laws cover everything you can think of, ranging from allowable sales territory (in counties with more than 25,000 people, there can only be one dealer per six-mile radius) to which family members can inherit a franchise ("the spouse, child, grandchild, parent, brother or sister of a deceased new motor vehicle dealer"). Back in the 1950s, dealers secured franchise laws after convincing legislators they needed protection against bullying manufacturers, who otherwise might impose costly dictates on dealers and demand sales and service concessions in return for advantageous inventory. Some states also banned automakers from directly competing in sales to ensure that distribution was "fair."
Мужчина wrote:Lavash wrote:А если клиентка откажется? Ему придется платить из своего кармана? Или 1600 спишутся как бад дебт?
Тогда, как я писал выше, машину забeрут, так как с неправильными милями на нее нету valid contract.
Kometa wrote:Если Вы считаете, что человек, с которым имеете дело жулик по определению, то не ведите с ним никаких дел, но вот ловить кого-то на ошибках.![]()
Тетя-Мотя wrote:Нас надули достаточно стандартно.
Оговорили сумму, оговорили несколько раз то, что трейд-ин в эту сумму не входит, а они радостно так наш трейд-ин, тем не менее, туда зачислили. Не то чтоб много он стоил, но 500 баксов они себе прибавили.
С тех пор мы у них же купили еще 2 новых машины. Уже теперь "потеряли всякую веру в людей" и бьемся до последнего. Единственное, что на нас хоть как-то действует - это когда дилер начинает хныкать "ну оставьте мне хоть волокоце мяса на кости".