Первый Michelin рэйтинг NYC рестoранов

User avatar
janya
Удалён за грубость
Posts: 5433
Joined: 22 Jan 2003 21:38
Location: San Diego, CA

Post by janya »

zhk wrote:
To Janya: Opus One - творение Baron Philippe de Rothshild и Robert Mondavi. Стоит тех же денег что и Chateau Lafite. От 250 USD за бутылку. За счет того, что выращено в Napa и по франузским стандартам люди готовы платить Premium и вкус отличается от классческого Бордо. При этом обладает великолепным букетом, так что народ из NY берет ящиками. 50% персонала французы кстати.

zhk


В Napa и Sonoma производят довольно много вина которое стоит от $250 за бутылку, и которое тоже берут ящиками. Вполне калифорнийское вино при этом, с достойным букетом и кучей привлекательных для снобов характеристик.

Baron Philippe de Rothshild - тоже марка которая стоит изрядных денег, так же как и Robert Mondavi. Трюки маркетинга вроде говорящего по-французски персонала и "изготовлено по французским стандартам" тоже добавляют к стоимости вина, хотя никак не приближают это вино к марке или вкусу Бордо.
User avatar
janya
Удалён за грубость
Posts: 5433
Joined: 22 Jan 2003 21:38
Location: San Diego, CA

Post by janya »

anspirit wrote:
zhk wrote:Чтобы собирать больше денег за вино. За вкус Бордо готовы платить больше, чем за фруктовую воду.
zhk

За Бордо платят от $6.99 за бутылку


и гораздо меньше тоже бывает...
User avatar
zhk
Уже с Приветом
Posts: 1643
Joined: 27 Jun 2000 09:01
Location: Moscow -> Singapore (2003)

Post by zhk »

janya wrote:
zhk wrote:В Napa и Sonoma производят довольно много вина которое стоит от $250 за бутылку, и которое тоже берут ящиками. Вполне калифорнийское вино при этом, с достойным букетом и кучей привлекательных для снобов характеристик.

Baron Philippe de Rothshild - тоже марка которая стоит изрядных денег, так же как и Robert Mondavi. Трюки маркетинга вроде говорящего по-французски персонала и "изготовлено по французским стандартам" тоже добавляют к стоимости вина, хотя никак не приближают это вино к марке или вкусу Бордо.


Я так понимаю, что Вы его не пили. Я тогда дискуссию сверну.

zhk
User avatar
janya
Удалён за грубость
Posts: 5433
Joined: 22 Jan 2003 21:38
Location: San Diego, CA

Post by janya »

zhk wrote:Я так понимаю, что Вы его не пили. Я тогда дискуссию сверну.
zhk


неправильно понимаете, как и предмет дискуссии. :pain1:
Etcher
Уже с Приветом
Posts: 4670
Joined: 17 Mar 2001 10:01
Location: EU

Post by Etcher »

Hallelujah chorus
Nov 10th 2005 | NEW YORK
From The Economist print edition

APFly me to the moon
YOU can imagine early 20th-century Frenchmen wondering why on earth a tyre company was telling them where to eat. Now, in America, Michelin faces much the same task of persuasion—and with the added handicap of coming from America's least-favourite European country of the moment. This week the New York Post called Michelin's 2006 New York restaurant and hotel guide, the first of the little red books to venture beyond Europe, “a 480-page insult to the world's greatest dining city” from the “meatballs at Michelin”.

The meatballs can cope with a bit of heat. A pasting from the Post is not going to put off well-travelled Americans, or well-heeled foreign tourists, who already know and respect Michelin guides. But Michelin wants untravelled Americans to love them too, and here it faces a tough sales job.

Advertisement
The French factor aside, Michelin has a daunting rival in Zagat, a home-grown publishing house which compiles its guides and ratings from thousands of reviews sent in by readers. The Zagat approach is bottom-up, popular, inclusive. Michelin relies on a few full-time inspectors; it is top-down, expert, exclusive. No prizes for guessing which approach Americans will instinctively prefer.

To attract new readers, Michelin has made its New York guide chattier and easier to navigate than its European books. But then it shows weakness. Instead of challenging the city's established wisdom about where to eat, the guide mainly parrots it. The highest ratings, with a very few exceptions, go to the same New York restaurants—such as Per Se, Le Bernardin, Jean Georges and Alain Ducasse at the Essex House—which have already been given top marks by Zagat and the New York Times. Among all 39 restaurants which get stars from Michelin for their cooking, there are only two real surprises: the Spotted Pig, a gastropub in Greenwich Village, and Saul, a bistro in Brooklyn.

New Yorkers love an argument. And Michelin could have provoked a cracker of one by showing more healthy scepticism towards the city's over-praised big names, and by promoting more new and unfashionable ones. Instead it has tried to ingratiate itself, and failed. Can New York really deserve as many three-star restaurants as the whole of Italy—four in each case? Still, there will be future editions, and red guides for more American cities. The tyre guys need to tread more boldly.
User avatar
Olive Oyl
Уже с Приветом
Posts: 1007
Joined: 18 Mar 2005 16:19

Post by Olive Oyl »

Кусака wrote:
Tatka71 wrote:
makay855 wrote:И до нот царе. НЫЦ рестораны не стоят етих денег. имхо 8) :мргреен:

бесидес, оне хас то пут уп шитх хеаринг шхат пеопле ат тхе нехт табле хаве то саы...И до нот лике еавесдроппинг...


Мне понравилось в "Тхе Виеш", но не столько еда (хотя она тоже ничего была), сколько вид. Ресторан расположен на 40 этаже в Марриоте и врашается.. Очень красиво. :греат:

Мне <The View> все меньше и меньше нравится в последнее время. Еда осталась все такой же вкусной, но они почему то стали пускать туда всякий <white> и не очень <white> <trash>. неприятно там находиться. :roll:

waah :roll:

Return to “Города и окрестности”