Миг-25 это SR-71 вообще-то.PavelM wrote:а F-15 вы наверное хотели сравнить с Миг-25...
Ща в Гудзон Аэробус приземлился
Moderator: Sw_Lem
-
- Уже с Приветом
- Posts: 12055
- Joined: 13 Oct 2002 21:46
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
-
- Уже с Приветом
- Posts: 7979
- Joined: 16 Jun 2004 23:01
- Location: Kiev-> Charm(?) City
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
Да ну?sergey1234 wrote:Миг-25 это SR-71 вообще-то.
![Image](http://www.aviamodel.com/files/c75fa38623b487f24763c2f106d3ea48.jpg)
![Image](http://cdn.globalaircraft.org/media/img/planes/lowres/sr-71_1.jpg)
Прямо близнецы.
Who его знает
-
- Уже с Приветом
- Posts: 1097
- Joined: 29 Oct 2007 06:59
- Location: Мне не повезло, я не такой как все, я живу в Бруклине-е... бууу-э-э-э! :(
-
- Уже с Приветом
- Posts: 12055
- Joined: 13 Oct 2002 21:46
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
Сравнивайте не фото а летнотеxнические xарактеристики и место в ВВС - дальний разведчик и скоростной переxватчик. На базе SR-71 был переxватчик, в серию не пошел из-за "отсутствия угрозы североамериканскому континенту которую он способен предотвратить" так что был в серии один разведчик, а у Миг-25 был еще вариант переxватчика ПВО.genka8 wrote:Да ну?sergey1234 wrote:Миг-25 это SR-71 вообще-то.
Прямо близнецы.
-
- Уже с Приветом
- Posts: 946
- Joined: 04 Sep 2007 18:21
- Location: Moscow > DC Area > Boston > далее со всеми остановками
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
Сравнивайте не фото а летнотеxнические xарактеристики и место в ВВС - дальний разведчик и скоростной переxватчик. На базе SR-71 был переxватчик, в серию не пошел из-за "отсутствия угрозы североамериканскому континенту которую он способен предотвратить" так что был в серии один разведчик, а у Миг-25 был еще вариант переxватчика ПВО.
Все еще проще. МиГ-25 создавался под конкретную цель - обеспечить перехват SR-71. Который до того вообще было нечем достать. Все остальные версии, вроде скоростного разведчика, прикрутили позже. Ну а потом появилась глубокая модернизация (не столько по движкам и планеру, сколько по БРЭО) с собственным индексом МиГ-31.
TANSTAAFL
-
- Уже с Приветом
- Posts: 1909
- Joined: 22 Jul 2001 09:01
- Location: Novosibirsk, Russia
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
Кстати, видео снижения и приземления из окрестных камер извлекли и опубликовали.
http://www.youtube.com/watch?v=jwHjaik5 ... feature=iv
http://www.youtube.com/watch?v=wszZtCpj ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=NwrzUZ44MVo
http://www.youtube.com/watch?v=jwHjaik5 ... feature=iv
http://www.youtube.com/watch?v=wszZtCpj ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=NwrzUZ44MVo
-
- Уже с Приветом
- Posts: 15007
- Joined: 14 Jun 2005 11:50
- Location: Ukraine
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
zloybubu wrote:Кстати, видео снижения и приземления из окрестных камер извлекли и опубликовали.
http://www.youtube.com/watch?v=jwHjaik5 ... feature=iv
Остальное было. Красиво сел.
-
- Уже с Приветом
- Posts: 12055
- Joined: 13 Oct 2002 21:46
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
Snafu wrote:Сравнивайте не фото а летнотеxнические xарактеристики и место в ВВС - дальний разведчик и скоростной переxватчик. На базе SR-71 был переxватчик, в серию не пошел из-за "отсутствия угрозы североамериканскому континенту которую он способен предотвратить" так что был в серии один разведчик, а у Миг-25 был еще вариант переxватчика ПВО.
Все еще проще. МиГ-25 создавался под конкретную цель - обеспечить перехват SR-71. Который до того вообще было нечем достать. Все остальные версии, вроде скоростного разведчика, прикрутили позже. Ну а потом появилась глубокая модернизация (не столько по движкам и планеру, сколько по БРЭО) с собственным индексом МиГ-31.
Вот публикация что разведчик создавался сразу, и недоведеный даже летал над Израилем в войну, с египетскими опознавательными знаками. Рисунок ниже, фамилия пилота была Строгов, в одном из полетов по нему было 18 израильскиx пусков и атак, ни одна из ракет не догнала, пол-Израиля тогда сфотографировал.
ОАР - "Обьединенная Арабская Республика", т.е. воюющие с Израилем тогда Египет и Сирия
С этой целью в ОАР направили специальную разведывательную авиационную группу, оснащенную самолетами МиГ-25. Такое решение было принято в значительной мере по инициативе руководства Министерства авиационной промышленности (МАП). Положение, сложившееся к тому времени вокруг ⌠двадцать пятого■, было далеко не простым: испытания проходили сложно, доводка машины затягивалась, а гибель 26 апреля 1969 г. командующего авиацией ПВО П.Кадомцева из-за разрушения двигателя и пожара на борту МиГ-25 и вовсе подорвала доверие к самолету. Принятие его на вооружение оказалось под вопросом. В этих условиях заместитель министра А.В. Минаев, неравнодушный к судьбе самолета (в должности заместителя главного конструктора по системам управления он принимал участие в его разработке), предложил опробовать МиГ-25 в деле.
http://www.airwar.ru/history/locwar/bv/ ... hturm.html
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Уже с Приветом
- Posts: 2379
- Joined: 13 Sep 2007 23:15
- Location: San Diego, CA
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
At a news conference Sunday, NTSB board member Kitty Higgins said the cockpit voice recorder captured sounds of loud "thumps" seconds after the pilot and first officer commented on a nearby flock of birds. The thumps are followed by "a rapid decrease in engines sounds," she added.
She said the flight data recorder indicated "both engines lost power simultaneously" when the plane was at 3,200 feet some 90 seconds after taking off from New York's LaGuardia airport Thursday afternoon.
On the voice tape, pilot C.B. "Sully" Sullenberger is heard issuing a "mayday" call and telling air traffic controllers that the flight had lost power in both engines, Higgins said.
City officials, passengers and others lauded the 58-year-old Sullenberger and other crew members, including first officer Jeffrey B. Skiles, 49, and also praised first responders who acted quickly to minimize passengers' injuries in below-freezing temperatures. All 155 people on board the plane survived.
http://www.cnn.com/2009/US/01/18/hudson ... index.html
She said the flight data recorder indicated "both engines lost power simultaneously" when the plane was at 3,200 feet some 90 seconds after taking off from New York's LaGuardia airport Thursday afternoon.
On the voice tape, pilot C.B. "Sully" Sullenberger is heard issuing a "mayday" call and telling air traffic controllers that the flight had lost power in both engines, Higgins said.
City officials, passengers and others lauded the 58-year-old Sullenberger and other crew members, including first officer Jeffrey B. Skiles, 49, and also praised first responders who acted quickly to minimize passengers' injuries in below-freezing temperatures. All 155 people on board the plane survived.
http://www.cnn.com/2009/US/01/18/hudson ... index.html
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.
Think without learning is dangerous.
-
- Уже с Приветом
- Posts: 2379
- Joined: 13 Sep 2007 23:15
- Location: San Diego, CA
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
Having spent over 20 years at the National Transportation Safety Board, the only time I got called or the board got called was when there was a real disaster, usually involving fatalities. So, this is a great story.
JUDY WOODRUFF: John Wiley, as a pilot, what does it look like to you, how rare?
JOHN WILEY, Pilot: Well, it's beyond the realm of contemplation.
You just -- you go through various drills in the simulators. You have engines fail. You have systems fail. You don't have a double engine failure on takeoff that winds up ditching in a cold -- a cold river, the Hudson.
...
JOHN WILEY: Well, Sully is an experienced aviator. If you look at his history, you will find out he has been with the company for over -- since 1980.
He is also a glider pilot. And you have to realize that, when you are going through abnormal circumstances, one of the things that you are trying to do is get as much normal back as you can.
The engines are gone. The airplane is now essentially a glider. Sully's looking around, I would imagine, to find out where he can put this thing down with the least amount of impact and also the least amount of danger.
He's a skill aviator. He has flown a lot of different airplanes. I have met Sully a number of times and worked with him briefly. We're not buds or close friends, but we are good acquaintances. He is what we would call a good stick, a good, good aviator.
JUDY WOODRUFF: And, Greg Feith, how much did it complicate his job that, yes, he was going down in a river, but you had bridges there, you had current; there were boats?
GREGORY FEITH: Oh, this -- the decisions that this captain had to make were extraordinary, because he didn't have a lot of time. He didn't have a lot of options.
And, as John said, I mean, there came a -- a point where that crew decided that their only option, because they weren't going to make it back to an airport, was to put it down in the water. They stayed committed to that option and did what they could to salvage a very bad situation.
They -- they just followed their training. And -- and, as John said, it comes down to airmanship, skills, abilities, knowledge and experience. And maybe a lesser experienced pilot may not have accomplished the success that Sully did in this particular event.
http://www.pbs.org/newshour/bb/transpor ... 01-16.html
И еще с одного форума о неком Ditching Button:
Subject: The Airbus Ditching Button
There's been much discussion about US Airways Flight 1549 and the extraordinary circumstances that befell the Airbus A320-200 (N106US) and her compliment of 150 passengers and 5 crew. At least preliminarily, it appears a double bird strike disabled each of theCFM56-5B4/P engine forcingCaptain C.B. Sullenberger IIIand his First Officerto ditch the jetliner in the Hudson River.
As the aircraft was making its 'final approach' to the Hudson, the crew was preparing the aircraft and its passengers for the water landing, including, some speculate, by activating the ditching system on the A320. The button, cleverly labeled 'ditching', is located on the 'Cabin Press' section of the overhead panel shown above.
So what does that infrequently used button actually do?
When pressed, it commands the aircraft operating system to close the outflow valve, emergency ram air inlet, avionics inlet, extract valve and flow control valve. In addition, it will immediately shutdown the cabin fans. The button itself has a guard over it to prevent accidental activation. The system is available on all A320 family, A340/A330 and A380 aircraft.
According to the A320 quick reference guide, the ditching procedure calls for Flaps 3 and a minimum approach speed of 150 kts. The system should be activated at 2000 feet AGL and Airbus recommends 11 degrees of pitch at the time of touchdown.
The ultimate purpose of the system is to seal the aircraft to prevent water from undermining the buoyancy of the aircraft to keep it afloat in the event that the airframe remains intact after impacting the water. Federal Aviation RegulationPart 25, Section 801describes the safety requirements in the event of a ditching:
JUDY WOODRUFF: John Wiley, as a pilot, what does it look like to you, how rare?
JOHN WILEY, Pilot: Well, it's beyond the realm of contemplation.
You just -- you go through various drills in the simulators. You have engines fail. You have systems fail. You don't have a double engine failure on takeoff that winds up ditching in a cold -- a cold river, the Hudson.
...
JOHN WILEY: Well, Sully is an experienced aviator. If you look at his history, you will find out he has been with the company for over -- since 1980.
He is also a glider pilot. And you have to realize that, when you are going through abnormal circumstances, one of the things that you are trying to do is get as much normal back as you can.
The engines are gone. The airplane is now essentially a glider. Sully's looking around, I would imagine, to find out where he can put this thing down with the least amount of impact and also the least amount of danger.
He's a skill aviator. He has flown a lot of different airplanes. I have met Sully a number of times and worked with him briefly. We're not buds or close friends, but we are good acquaintances. He is what we would call a good stick, a good, good aviator.
JUDY WOODRUFF: And, Greg Feith, how much did it complicate his job that, yes, he was going down in a river, but you had bridges there, you had current; there were boats?
GREGORY FEITH: Oh, this -- the decisions that this captain had to make were extraordinary, because he didn't have a lot of time. He didn't have a lot of options.
And, as John said, I mean, there came a -- a point where that crew decided that their only option, because they weren't going to make it back to an airport, was to put it down in the water. They stayed committed to that option and did what they could to salvage a very bad situation.
They -- they just followed their training. And -- and, as John said, it comes down to airmanship, skills, abilities, knowledge and experience. And maybe a lesser experienced pilot may not have accomplished the success that Sully did in this particular event.
http://www.pbs.org/newshour/bb/transpor ... 01-16.html
И еще с одного форума о неком Ditching Button:
Subject: The Airbus Ditching Button
There's been much discussion about US Airways Flight 1549 and the extraordinary circumstances that befell the Airbus A320-200 (N106US) and her compliment of 150 passengers and 5 crew. At least preliminarily, it appears a double bird strike disabled each of theCFM56-5B4/P engine forcingCaptain C.B. Sullenberger IIIand his First Officerto ditch the jetliner in the Hudson River.
As the aircraft was making its 'final approach' to the Hudson, the crew was preparing the aircraft and its passengers for the water landing, including, some speculate, by activating the ditching system on the A320. The button, cleverly labeled 'ditching', is located on the 'Cabin Press' section of the overhead panel shown above.
So what does that infrequently used button actually do?
When pressed, it commands the aircraft operating system to close the outflow valve, emergency ram air inlet, avionics inlet, extract valve and flow control valve. In addition, it will immediately shutdown the cabin fans. The button itself has a guard over it to prevent accidental activation. The system is available on all A320 family, A340/A330 and A380 aircraft.
According to the A320 quick reference guide, the ditching procedure calls for Flaps 3 and a minimum approach speed of 150 kts. The system should be activated at 2000 feet AGL and Airbus recommends 11 degrees of pitch at the time of touchdown.
The ultimate purpose of the system is to seal the aircraft to prevent water from undermining the buoyancy of the aircraft to keep it afloat in the event that the airframe remains intact after impacting the water. Federal Aviation RegulationPart 25, Section 801describes the safety requirements in the event of a ditching:
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.
Think without learning is dangerous.
-
- Администратор
- Posts: 17204
- Joined: 03 Jan 1999 10:01
- Location: Redmond, WA
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
pic wrote:...According to the A320 quick reference guide, the ditching procedure calls for Flaps 3 and a minimum approach speed of 150 kts. The system should be activated at 2000 feet AGL and Airbus recommends 11 degrees of pitch at the time of touchdown.
...
Думаю, это было чудо. 150 kts это почти 200 км/ч. Мало того, что наполненный керосином корпус физически не способен выдержать такую нагрузку, так ещё при минимальном перекосе на такой скорости самолёт закручивается и, соответственно, разрушается.
Несколько лет назад в Сиэтле удачно на воду сел самолёт времён второй мировой. Его долго восстанавливали и, наконец, полетели... сели не совсем в лужу, но в в целом удачно, так это ни в какое сравнение не идёт с посадкой А-320 в Гудзон.
Привет.
-
- Уже с Приветом
- Posts: 3903
- Joined: 19 Mar 2007 04:49
- Location: YYZ
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
sergey1234 wrote:Поверьте, двигателю будет одинаково плоxо - влети в него гусь целиком или гусь,
Все двигатели рассчитываются и испытываются на попадение птиц - но есть ограничения по весу. И если в движок попадет воробей - то двигатель его и не заметит, а в этом случае - уж сильно жирный гусь попался...
P.S. А двигатели подняли? Без заключения комиссии все это только разговоры и вероятные причины...
не покупаю товары и услуги фашистских хунт прибалтики и украины.
"Мы русские - какой восторг!" А.В.Суворов
"Мы русские - какой восторг!" А.В.Суворов
-
- Уже с Приветом
- Posts: 12055
- Joined: 13 Oct 2002 21:46
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
Пару дней назад писали что иx оба оторвало при ударе о воду и иx ищут гидролокаторами. Проблемма в том что они где-то на протяжении 4.5 миль в реке зарывшись в ил на дне лежат, а там вдоль реки столетиями был крупнейший порт, просто ряды причалов, так что на дне за эти годы валяется невероятное количество всякого выброшенного с кораблей мусора и всякиx оторваныx якорей, и гидролокатор иx все показывает как возможные места где лежат двигатели.MAF wrote:sergey1234 wrote:Поверьте, двигателю будет одинаково плоxо - влети в него гусь целиком или гусь,
Все двигатели рассчитываются и испытываются на попадение птиц - но есть ограничения по весу. И если в движок попадет воробей - то двигатель его и не заметит, а в этом случае - уж сильно жирный гусь попался...
P.S. А двигатели подняли? Без заключения комиссии все это только разговоры и вероятные причины...
-
- Уже с Приветом
- Posts: 1074
- Joined: 14 Nov 2004 20:57
- Location: SPb -> Toronto
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
Оторвался только левый двигатель. Правый на месте.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Уже с Приветом
- Posts: 12055
- Joined: 13 Oct 2002 21:46
Re: Ща в Гудзон Аэробус приземлился
Ну значит спецам уже ясно что было. Писали еще что есть запись разговора между двумя пилотами в кабине на "черный ящик": они заметили стаю птиц и сразу слышны два удара и пропал звук двигателей в той записи.breamly wrote:Оторвался только левый двигатель. Правый на месте.