Frukt wrote:geek7 wrote:
Frukt wrote:Т.е. если вы в трезвом рассудке, то должны помнить.
Вас же неудовлетворили мои ответы, когда я только что посмотрел - значит имеет смысл еще раз взглянуть..
и уж точно я не должен - не брал на себя обязательств помнить (я точно помню что не брал)
Ок, не помните, так не помните. Я то тут причем...
Как причем? Вопрос задали - наверно хотите ответа?
Frukt wrote:geek7 wrote:
Frukt wrote:Но нет, так нет.
почему же нет? Вам лень ссылку привести?
Мы же не в песочнице.
Тут взрослые люди. Не ставлю цели во что бы то ни стало выжать из вас признание или не признание каких-то фактов. Просто обратил внимание на двойные стандарты и разные подходы к статистике в зависимости от стороны и цифр.
Т.е. вопрос Вы задавали не с целью получить ответ а обвинить меня в двойных стандартах, во всяком случае не настолько заинтересованны в ответе чтобы найти свой-же пост.
Frukt wrote:geek7 wrote:
это "приведите пожалуйста еще раз Вашу ссылку и я обещаю ответить на этот вопрос" - Вы называеье "выворачиваться, .. игры в вижу-невижу, .."?
Зачем? Я уже приводил. Вы и сами прекрасно можете ее найти.
Мне то надо прошерстить все Ваши посты(с упоминанием 14%), а Вы наверное помните Ваш любимый источник статистики
Ок. Лень так лень, хорошо я не настолько ленивый - нашел
viewtopic.php?f=30&t=194077&p=6122356&h ... 5#p6122356" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.statisticbrain.com/number-of ... cant-read/" onclick="window.open(this.href);return false;
Frukt wrote:Черным по белому, Вы признаете, что согласно официальной статистике, в США 14% (32млн) взрослых граждан США не умеют читать?
Тадам, ответ на Ваш вопрос. Признаю, что по данным "официальной статистики" (конкретно National Institute of Literacy) "Percent of U.S. adults who can’t read (below a basic level) 14 %"
т.е. не умеют читать на базовом уровне. На самом приведенном сайте больше ничего не поясняется - как исследовали, когда, собственно что и среди кого.. ну и собственно " Percent of high school graduates who can’t read 19 % " вызвало интерес. Т.к. не Вы не предложенный Вами ресурс ответов не дает, собственно ищем сайт источника, находим
https://nces.ed.gov/naal/" onclick="window.open(this.href);return false;
" assessment of English literacy among American adults age 16 and older " т.е. хиспаники и прочие тоже участвуют в тестах на English literacy
" over 19,000 adults participated in the national and state-level assessments, representing the entire population of U.S. adults who are age 16 and older, most in their homes and some in prisons from the 50 states and the District of Columbia. Approximately 1,200 inmates of federal and state prisons were assessed in order to provide separate estimates of literacy for the incarcerated population. "
- хорошая выборка, серьезное исследование. Причем даже не первое, ребята изучают и тренд
" By comparing results from 1992 and 2003, NAAL provides the first indicator in a decade of the nation's progress in adult literacy. "
А теперь что же изучают
What is the illiteracy rate among U.S. adults?
While NAAL does not measure "illiteracy" per se, adults who cannot read well enough to attempt or to correctly answer the minimum number of basic literacy questions in the 2003 NAAL may be classified as not literate in English.
Т.е. проверяем не собственно чтение, а способность извлекать информацию и пользоватся ей. Молодцы, полезное исследование.
How does NAAL differ from school-based literacy assessments like NAEP?
NAAL questions reflect the tasks and stimulus materials that adults encounter in daily life. A school-based assessment like the National Assessment of Educational Progress (NAEP) focuses more directly on a participant's ability to read, and less on a participant's ability to apply what they have read to accomplish everyday literacy goals. Also, NAAL is 100 percent open-ended (requires short-answer responses), and questions are placed before the stimulus material so that respondents have to search the text for information. School-based assessments like NAEP have a percentage of multiple-choice questions and answers, and questions are placed after the stimulus material, so that students have to read the entire text for full comprehension before answering the question.
Т.е. уровень, собственно, чтения проверяет другое исследование (NAEP) , а NAAL навыки для повседневного функционирования - дают задание и просят написать ответ.
Кстати у них и интернациональные есть
http://nces.ed.gov/surveys/ALL/results.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
On average, the United States outperformed 2 nations (German-speaking Switzerland and Poland) on the prose scale, performed similarly to 7 nations (Canada, Germany, Australia, Belgium, United Kingdom, Ireland and French-speaking Switzerland), and was outperformed by 3 nations (Sweden, Netherlands and New Zealand)
Как собственно оценивали
http://nces.ed.gov/naal/fct_overview.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nces.ed.gov/naal/fct_performance.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
What does NAAL measure?
The "main NAAL" assessment, as distinct from the new NAAL components described below, measures how well Americans perform tasks with printed materials similar to those they encounter in their daily lives at work, at home, and in the community. Such tasks might include, for example, balancing a checkbook (quantitative literacy), filling out a job application (document literacy), or finding information in a news article (prose literacy). NAAL provides separate prose, document, and quantitative literacy scores.
Who is classified as Nonliterate in English?
The NRC committee recommended that NCES distinguish a fifth group of adults with special importance to literacy policy-those who are nonliterate in English. As originally defined by the committee, this category consisted of adults who performed poorly on a set of easy screening tasks in 2003 and therefore were routed to an alternative assessment for the least-literate adults. Because the 1992 assessment included neither the alternative assessment nor the 2003 screening tasks, adults in this category cannot be identified for 1992.
To provide a more complete representation of the adult population who are nonliterate in English, NCES expanded the category to include not only the 3 percent of adults who took the alternative assessment, but also the 2 percent who were unable to be tested at all because they knew neither English nor Spanish (the other language spoken by interviewers). Thus, as defined by NCES, the category included about 5 percent of adults in 2003.
Как я понял, в 92 не разбирались почему именно хреново отвечали, в 2003м дополнительно проверяли (e.g. может по испански могут?) 3% и 2% вообще не проверили т.к. не знали ни английского ни испанского.
Итого собственно не способных написать ответ по английси на элементарные вопросы:
http://nces.ed.gov/naal/kf_demographics.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Nonliterate in English
11 million adults
Two groups:
7 million who could not answer simple test questions
4 million who could not take the test because of language barriers
4миллиона - иностранцы, 7 - безграмотные или эээ mentally-challenged
Вот примерно так докапываемся до сути (если конечно нужна суть, а не "информационный снаряд").
Суть довольно печальна - 32 миллиона, не могут толком функционировать (т.е. непригодны к офисной работе на английском), 11 - вообще функционировать.. причем только 4 из них иностранцы.