Я автомибилист. У меня в гараже shop air и стандартная накачивалка, насосами я не пользуюсь. Вот думаю купить переходники поставить, должно ведь быть ОК?avitya wrote:во вторых преста валв стоит на всех практически колёсах тоньше 30 — обычно насосы продаются с переходниками.
По поводу BB..
Я снял цепь. Я открутил левую педаль (crank) и снял. Открутил правую (но не снял пока, нет инструмента). Оно таки плохо крутится. Как пережато. Ну может оно должно "приработаться" и у меня параноя? На моем велике свободнее крутится даже с цепью
Фотку аттачу. Слева есть кольцо а справа вроде как просто вкручено в раму. В любом случае поеду в магазин за инструментом и разберу/посмотрю.
На вело-форуме сказали что:
This looks to be a cartridge bearing BB , sans the central cartridge. The bearings are in the rings, and are adjusted to zero out any axial movement by adjusting the left (on some it's either) ring using a splined tool (most likely the same as Shimano) then locking the adjustment via the lockring.
BTW- Do not Preload the same as you might a classic cup/cone BB. Take out any play, but leave stay as close to zero preload as possible, even if it means leaving that last doubtful bit of vestigial play.
As to the brand, there were a few of these types over the years, including OMAS, and Real, but this one doesn't look like either. So you may check if it's the type I'm describing by removing one cup/ring entirely, or simply adjust by touch if it acts right.