GRE Analytical Writing

Курсы, колледжи, университеты.
Hamster
Уже с Приветом
Posts: 11475
Joined: 20 Nov 2000 10:01
Location: Escondido, CA

GRE Analytical Writing

Post by Hamster » 29 Aug 2003 11:31

Пришли сегодня результаты теста. Verbal и Quantitative сделал хорошо, а вот за эссе мне поставили 3.0 из 6.0. :( Вопрос к тем, кто сдавал тест. Как считаете, этой оценки хватит или лучше пересдать? Реально не-гуманитарию получить 5-6 баллов? И на эту оценку вообще смотрят на естественнонаучных факультетах?

Nyata
Новичок
Posts: 72
Joined: 23 Feb 2003 22:31
Location: SFBA

Re: GRE Analytical Writing

Post by Nyata » 29 Aug 2003 12:09

Я не гуманитарий. Было 4.0. ИМХО, 5-6 - реально, если готовиться будете. Я вообще всего неделю на темы смотрела и в ужас приходила. У меня сил не было рассуждать о моральных/аморальных политиках и каком-нибудь бизнесе... Элементарно выражений/слов не хватает, я же естественник... Если вы в Штатах живете - Вам, наверное, проще с этим должно быть.

Но: насколько я помню, у них же был Cumulative reporting. Посмотрите, распространяется ли это на Writing. А то на 5-6 сдадите, а Вам оценку усреднят с предыдущим экзаменом.

В университеты приняли на ура. Но у них в январе не было еще статистики толковой по Analytical Writing ... :wink:

Stolichnaya
Posts: 19
Joined: 10 Sep 2003 18:32
Location: St.Petersburg, Russia-Washington, DC

Post by Stolichnaya » 10 Sep 2003 19:41

Смотря куда Вы подаете. Если на гуманитарный факультет, то я бы посоветовалась с admissions office в том университете где Вы хотите учится. Если на технический-то вполне нормально. Я сейчас учусь на полу-гуманитарном факультете (International Commerce and Policy) i я сдала на 5 из 6.

OlgaR
Уже с Приветом
Posts: 198
Joined: 06 Jun 2000 09:01
Location: Seattle, WA

Re: GRE Analytical Writing

Post by OlgaR » 12 Sep 2003 00:40

На сайте www.gre.org есть критерии оценок. Почитайте, подумайте, соответствует ли Ваше сочинения оценке. Насколько я знаю, сильнее всего наказывают не за язык, а за отсутствие четкой структуры, последовательных мыслей, и в целом, проявления того самого "аналитического" разбора темы.

Про кумулятивность оценок слышу в первый раз. Мне кажется, что если сдадите еще раз, то баллы будут по-новой.

User avatar
Nata Ivanova
Уже с Приветом
Posts: 3634
Joined: 04 May 2002 05:10
Location: St-Petersburg -> UK -> IL, US-> Toronto

Post by Nata Ivanova » 12 Sep 2003 01:56

Узнавать надо прямо на факультет - т.е. просто спрашиваете какой средний бал был за прошлый год. В комиссии или у того профессора к которому идете.
У нас на физике на бал за эссе не смотрят.

Felicie
Уже с Приветом
Posts: 1839
Joined: 28 Jun 2001 09:01

Re: GRE Analytical Writing

Post by Felicie » 12 Sep 2003 12:09

OlgaR wrote:На сайте www.gre.org есть критерии оценок. Почитайте, подумайте, соответствует ли Ваше сочинения оценке. Насколько я знаю, сильнее всего наказывают не за язык, а за отсутствие четкой структуры, последовательных мыслей, и в целом, проявления того самого "аналитического" разбора темы.


Да, чёткая структура - это важно. Даже черезчур чёткая для нашего восприятия - такая немного рабоче-крестьянская. Кроме того, порядок изложения мыслей в английском сочинении отличается от русского. Русский следует французской модели, когда смысловое ядро находится в конце. В английском главное значение должно быть ясно уже с начала. Смысловое предложение должно быть первым предложением каждого абзаца. Смысловой абзац идёт первым в сочинении. Он должен обозначить главную мысль и наметить общую логическую структуру и порядок изложения, от которой нельзя отклоняться. Очень важно повсеместно использовать связующие слова и фразы, типа "в связи с тем", "несмотря на это", "к общему удивлению", "и последнее", и т.д.

Вот схема типичного американского сочинения из 5 абзацев.

1. Несмотря на то, что многие люди считают А, но в реальности это Б. Причинами по которым это Б являются б1, б2 и б3.

2. Прежде всего это б1 потому, что ... <не быть голословным, а найти цитату или статистику в подтверждение>

3. Это также и б2 потому, что...

4. И в конце-концов это б3 потому, что...

5. Таким образом я показал, что Б является настоящим состоянием вещей... <вода>...Теперь зная, что Б, мы сможем в будущем ... <вода>...

Я не шучу, кстати. Я эту муру преподавала.

Nyata
Новичок
Posts: 72
Joined: 23 Feb 2003 22:31
Location: SFBA

Re: GRE Analytical Writing

Post by Nyata » 13 Sep 2003 02:37

OlgaR wrote:Про кумулятивность оценок слышу в первый раз. Мне кажется, что если сдадите еще раз, то баллы будут по-новой.

Баллы будут новыми, но в универы их присылают вместе со старыми результатми.

Cumulative Reporting
GRE score reporting is cumulative. Current GRE Board policy states that your scores are reportable for 5 years. Your scores are retained for the 5 testing years following the testing year in which you tested. All scores earned during this time will be reported to each institution you designate. You may choose to send only General Test scores, only Subject Test scores, only Writing Assessment scores, or any combination of the above, but you may not choose to have only those scores from a specific test date reported. Your score report will indicate your designated recipients and your cumulative record reported at that time. However, your designated recipients will not receive information concerning the other score recipients you have chosen.

OlgaR
Уже с Приветом
Posts: 198
Joined: 06 Jun 2000 09:01
Location: Seattle, WA

Re: GRE Analytical Writing

Post by OlgaR » 13 Sep 2003 13:12

Спасибо, Nyata. Мне такая информация важна.

Просто Вы сказали, что баллы по сочинениям усреднят, но об отом ETS нигде не говорит.

kedr
Posts: 5
Joined: 13 Sep 2003 16:18
Location: Ufa, Russia

Post by kedr » 15 Sep 2003 09:31

Вот еще схемы, друг подсказал:

Допустим тема топика - "что лучше пингвины или шоколадное мороженое?"
Я пишу:
1-ый абзац - Пингвины хороши потому что - бла-бла-бла
2-ой абзац - но шоколадное мороженое тоже хорошо из-за того что -
бла-бла-бла
3-ий абзац - подытоживаю - и пингвины и шок. мороженное хороши, каждые в
своих случаях

Или допустим тема - "В вашем дворе собираются строить гиперфотонный
квазиконвертер. Вы будете за строительство или против?"
Я пишу:
1-ый абзац. Мне от гиперфотонного квазиконвертера может быть польза потому
что - бла-бла-бла
2-ой абзац Но от него может быть и вред, потому что - бла-бла-бла
3-ий абзац - подытоживаю - Я не могу сказать за я или против потому что мне
надо оценить положительные и отрицательные стороны и детали (в теме топика
их нет)- только после этого я смогу сказать

Felicie
Уже с Приветом
Posts: 1839
Joined: 28 Jun 2001 09:01

Post by Felicie » 15 Sep 2003 11:03

Kedr, всё правильно. Но ОБЯЗАТЕЛЬНО самый первый абзац должен быть так называемый thesis paragraph - т.е. абзац, где выражена главная мысль, которую следующие абзацы будут доказывать. А иначе вам занизят балл. Например, "Существует разброс мнений по поводу того что лучше - пингвины или шоколадное мопоженое. Некоторые считают, что пингвины, потому что ... Другие считают, что мороженое, потому что..." Следующие абзацы должны подробно раскрыть эти "почему", намеченные вкраце первым абзацем. А в конце нужно подытожить одним абзацем, который в основном вода. Идея тут такова, что туповатый читатель не способен держать в памяти вашу аргументацию аж до конца вашего 2уx-страничного сочинения. Поэтому ему нужно дать этот первый абзац, который говорит о чём будет речь, чтобы он потом всю последующую информацию соотносил с thesis paragraph.

anspirit
Уже с Приветом
Posts: 2375
Joined: 16 Sep 2003 05:26

Post by anspirit » 16 Sep 2003 08:00

Felicie wrote:Kedr, всё правильно. Но ОБЯЗАТЕЛЬНО самый первый абзац должен быть так называемый thesis paragraph - т.е. абзац, где выражена главная мысль, которую следующие абзацы будут доказывать. А иначе вам занизят балл. Например, "Существует разброс мнений по поводу того что лучше - пингвины или шоколадное мопоженое.


А Вы ТОЧНО уверены что за это занизят балл? В POWERPREP есть 6-и балльное эссе без тезисного абзаца. Почему Вы так уверены что это ОБЯЗАТЕЛЬНО?

Некоторые считают, что пингвины, потому что ... Другие считают, что мороженое, потому что..." Следующие абзацы должны подробно раскрыть эти "почему", намеченные вкраце первым абзацем. А в конце нужно подытожить одним абзацем, который в основном вода. Идея тут такова, что туповатый читатель не способен держать в памяти вашу аргументацию аж до конца вашего 2уx-страничного сочинения. Поэтому ему нужно дать этот первый абзац, который говорит о чём будет речь, чтобы он потом всю последующую информацию соотносил с thesis paragraph.


В этом случае получается что 1-ый абзац - это тезис, последний - вывод и они одинковые по сути? А между ними все остальное?

И еще - зачем Вы советуете писать "воду"? Пусть лучше люди пишут что думают, и если объема хватит и без "воды" можно обойтись. ИМХО получить высокий балл за "водянистое" эссе будет трудно.

Felicie
Уже с Приветом
Posts: 1839
Joined: 28 Jun 2001 09:01

Post by Felicie » 16 Sep 2003 10:04

А что такое POWERPREP? Это какое-то подготовительное пособие для GRE?

Я сама не всегда занижала оценки за отсутствие тезисного абзаца (несмотря на указание от обкома). Делала это в тех случаях, когда проверяла сочинения иностранных студентов, которые были хорошо написаны и где главная мысль была ясна. Мне лично было ясно, что writing skills этих студентов были вполне на уровне, просто они не выросли в американской системе, и иx не индокринировали, что есть только один правильный способ выразить свою мысль. Но это только потому, что я сама была знакома с другим стилем изложения. Все остальные преподаватели из моего окружения всегда снижали оценку. Это были американцы с PhD или Master's Degree из разных университетов Америки, которые преподавали college writing или проверяли вступительный экзамен на Subject A в системе UC. На курсах профподготовки, я неоднократно поднимала вопрос обязательно ли снижать оценку за то, что thesis paragraph не вначале или что topic sentence не первое предложение абзаца. Ответы были в основном - обязательно. Иногда - ну может не обязательно, но лучше снизить, чтобы научить их хорошим привычкам письма. Поэтому я рекомендую: если для вас порядок изложения не дело религиозных или идеологических убеждений, то выстраивайте аргументацию именно в том порядке, о котором я написала. Зачем испытывать судьбу?

А можете ли вы cut-and-paste сочинение из POWERPREP? И я тогда постараюсь обосновать оценку. Кстати, 6 баллов - это самая высокая? Я сама когда-то давно сдавала GRE, но не помню никакого сочинения. Сдавала general (multiple choice) и subject.

А вот несколько определений:

1. An opening paragraph has many purposes. It presents a thesis alerting the reader to the argument to be made throughout the essay. It also sets the tone of the paper. It alerts the reader to the body of research, the debate, or the particular text to which the paper is a response. In all these ways, the opening paragraph creates a set of expectations that the paper claims to fulfil, as well as an intellectual context for considering what the paper has to offer.

2. Closing paragraphs in academic papers often propose some relationship between the specific critique the paper has made and a larger world of inquiry. (Вода, короче, в моём определении, but your mileage may differ...) An effective closing argument might suggest an additional way to examine the paper's argument, raise questions for inquiry that the paper couldn't include, propose a new direction for a familiar debate, acknowledge what remains to be shown or what additional problems or arguments might profit from the analysis given, etc...

3. Paragraphs should usually contain one main idea and develop the idea coherently. A paragraph should begin with a transitional phrase or a sentence... The topic sentence must state the main claim claim of the paragraph. (Должно идти вначале, сразу после transitional phrase or sentence)

Hamster
Уже с Приветом
Posts: 11475
Joined: 20 Nov 2000 10:01
Location: Escondido, CA

Post by Hamster » 16 Sep 2003 10:22

На сайте GRE есть scored sample essays. Копирую эссе на оценку 6.0.

Topic:

"In our time, specialists of all kinds are highly overrated. We need more generalists - people who can
provide broad perspectives."

Essay:

In this era of rapid social and technological change leading to increasing life complexity and
psychological displacement, both positive and negative effects among persons in Western society call for a
balance in which there are both specialists and generalists.

Specialists are necessary in order to allow society as a whole to properly and usefully assimilate
the masses of new information and knowledge that have come out of research and have been widely
disseminated through mass global media. As the head of Pharmacology at my university once said (and I
paraphrase):"I can only research what I do because there are so many who have come before me to whom I
can turn for basic knowledge. It is only because of each of the narrowly focussed individuals at each step
that a full and true understanding of the complexities of life can be had. Each person can only hold enough
knowledge to add one small rung to the ladder, but together we can climb to the moon." This illustrates the
point that our societies level of knowledge and technology is at a stage in which there simply must be
specialists in order for our society to take advantage of the information available to us.

Simply put, without specialists, our society would find itself bogged down in the Sargasso sea of
information overload. While it was fine for early physicists to learn and understand the few laws and ideas
that existed during their times, now, no one individual can possibly digest and assimilate all of the
knowledge in any given area.

On the other hand, Over specialization means narrow focii in which people can lose the larger
picture.No one can hope to understand the human body by only inspecting one's own toe-nails. What we
learn from a narrow focus may be internally logically coherent but may be irrelevant or fallacious within
the framework of a broader perspective. Further, if we inspect only our toe-nails, we may conclude that the
whole body is hard and white. Useful conclusions and thus perhaps useful inventions must come by sharing
among specialists. Simply throwing out various discovieries means we have a pile of useless discoveries, it
is only when one can make with them a mosaic that we can see that they may form a picture.

Not only may over-specialization be dangerous in terms of the truth, purity and cohesion of
knowledge, but it can also serve to drown moral or universall issues. Generalists and only generalists can
see a broad enough picture to realize and introduce to the world the problems of the environment. With
specialization, each person focusses on their research and their goals. Thus, industrialization, expansion,
and new technologies are driven ahead. Meanwhile no individual can see the wholisitc view of our global
existence in which true advancement may mean stifling individual specialists for the greater good of all.

Finally, over-specialization in a people's daily lives and jobs has meant personal and psychological
compartmentalization. People are forced into pigeon holes early in life (at least by university) and must
conciously attempt to consume external forms of stimuli and information in order not to be lost in their
small and isolated universe. Not only does this make for narrowly focussed and generally pooprly-educated
individuals, but it guarantees a sense of loss of community, often followed by a feeling of psychological
displacement and personal dissatisfaction.
Without generalists, society becomes inward-looking and eventually inefficient. Without a society
that recongnizes the impotance of braod-mindedness and fora for sharing generalities, individuals become
isolated. Thus, while our form of society necessitates specialists, generalists are equally important.
Specialists drive us forward in a series of thrusts while generalists make sure we are still on the jousting
field and know what the stakes are.

Идеи в сочинении довольно просты, если выкинуть художества типа "Sargasso sea of information overload" и "feeling of psychological displacement", все остальное можно вывести. Но таким языком, и в таком размере, сочинение я никогда в жизни не напишу! На это дается всего 45 минут, за которые надо обдумать тему, выделить ключевые моменты, набрать текст ...

Можно ко всем темам подготовиться заранее, но это займет очень много времени: их 244 штуки, пусть по 20 минут обдумывания - полтора месяца по два часа в день. Стоит попрактиковаться в написании эссе, после десятка-двух начнет получаться лучше. Насколько лучше, неизвестно.

Felicie
Уже с Приветом
Posts: 1839
Joined: 28 Jun 2001 09:01

Post by Felicie » 16 Sep 2003 19:49

45 минут - это действительно очень мало. Это означает, что стандартную схему можно наверно немножко упростить. Давайте разберём это сочинение. В нём присутствует тезисный абзац, как самый первый, выражая главную мысль, что нужны и те и другие специалисты. Чего нет, и что бы я добавила в нормальном случае (если бы это было домашнее сочинение или на него бы давалось 2 часа) это комментарий типа: Your thesis needs to be more specific. Think of it as a road map to the rest of your argument. Если бы я сама его писала, я бы после первого предложения добавила ещё одно предложение вроде: While specialization is indispensible due to the technological complexity of today's society, the need to take a bird's-eye view is equally important in order not to lose a broad perspective on scientific and environmental issues, as well as help us avoid a compartmentalization of knowledge that has an alienating effect on civic life. Такое предложение и было бы суммированием основных мыслей. Потом идут второй и третий абзацы, которые выражают собственно одну мысль, что общество слишком сложное, но третий абзац обобщает мысль предыдущего. Так можно. 4й, 5й и 6й абзацы говорят почему нужны generalist-ы: из технологических, моральных и эмоциональных соображений (предложение, которое я добавила отражает эту схему и последовательность изложения). И в конце-концов следует подытоживающий абзац, который служит обобщением. Из схемы, которую я обозначила в предыдущих сообщениях, отсутствует только the road map, которая должна следовать за тезисом. Но с другой стороны, сочинение такое короткое, что это не принципиальный вопрос.

Обратите внимание, что каждый абзац начинается с connecting phrase: simply put, on the other hand, not only, finally. A topic sentence - это первое предложение каждого абзаца. Прочитав его, вы знаете, какую мысль этот абзац будет отстаивать.

Это сочинение написано в общем стиле и с использованием словаря и выражений из feature articles, которые часто публикуются в газетах и популярных журналах, типа Times. Сочинения подобногого рода обычно быстро и хорошо пишут люди, обладающие стандартным мышлением, с нахватанными знаниями, подчерпнутыми из популярной прессы с её псевдо-полемикой и псевдо-анализом и, что очень важно, хорошо владеющими набором популярных штампов. Последнее для иммигранта сложно.

Я советую вам для подготовки к экзамену читать много газетно-журнальной прессы, особенно features and analyses, а также editorial pages и даже letters to the editors. Тогда все эти стандартные выражения будут у вас на слуху. Сделайте также чисто механически список connecting phrazes and expressions и попытайтесь его заучить, чтобы не терять потом драгоценное время. Обычно эти списки есть в книжках на тему college writing or college composition. На экзамене, начните с того, что составьте себе общую схему и сочините thesis sentence и все topic sentences. Потратьте на это где-то 15 минут, в результате которых вы уже знаете, сколько абзацев у вас будет и какая главная мысль каждого абзаца. Наметьте примерно в голове, о чём будет заключительный абзац. Потом только начинайте писать, когда все составляющие вашего аргумента уже будут выстроены. Это не догма, конечно, у каждого свой стиль Но мне так помогает в стрессовых ситуациях.

star_gazer
Новичок
Posts: 61
Joined: 22 Aug 2003 20:14

Post by star_gazer » 16 Sep 2003 22:35

Я сдавала Тоефл и Джмат. Требования к написанию эссе для ГРЕ аналогичны. Сделаю краткий обзор полезных советов.

1. Не гонитесь за изысканными словооборотами. Ваша цель прежде всего - написать грамотно.

2. как уже было замечено выше, необходимо, чтоб четко проступала структура эссе. Держите в голове примерно такой шаблон.

The issue of.... is a dubious one. On the one hand, specialists have a better insight into the problems they undertake. On the other hand, they lack the broad vision of how their activities are related to other fields. However, I believe that specialists add more value to the work they do and are therefore more useful for our society.

The first reason in support of my thinking is......

Another reason why I favour specialists over generalists is

Probably the best explanation for my reasoning is that....

To conclude, specialists are ... 1), 2) and 3). Though generalists also possess many valuable qualities, in the final analysis I believe that the advanatges of being a specialist outweigh those of being a generalist, which I demosntrated in the foregoing discussion.

Разумеется, можно написать куда изощреннее, но этот шаблон хорошо организует мысли. Да и всегда есть возможность разукрасить оную трафаретку по своим возможностям и способностям.

3. Как распределять время. 5-макс 10 минут думаем, какой точки зрения будем придерживаться а именно - какие аргументы будут приводиться в пунктах 1, 2 и 3. Аргументы нужно подтвержать примерами. Поэтому наброски прмиеров придумываем на этой же стадии. Важно либо очень побюробно и последоватльно развивать свои ( мысли как это делает ваш эссеист) либо сослатьсчя на кого либо, на учителя, газету, работодателя, на очевидные тенденции в обществе, на опыт из личной жизни... здесь вообще простор для фантазии. Скажите. что довелост вам работать в одном коллектвие, а там такие все жуткие генералисты были, ничего толком делать не умели, знания поверзностные, а вы им объяснили специфичскме вещи, а они понимали с трудом. А Это очень плохо сказывалось на качестве работы. Второй аргумент , например, ссылка на окружающую действительность. Например, спецмализация ведет к отчуждению (как пишет приведенный вами в пример эссеист). Отсюда делаем линк на общечеловечские ценности.. Прокрутив все эти мотвиы в голове, потом пристуаем писать. Помню, я писала о приобретенном опыте в воспитании своей дочери, которой у меня нет. :) Так что дерзайте мыслью. Перечитайте Бендера. :)

4. напоследок. Обязательно употребляйте (но не злоупотребляйте) слова "логики" - therefore, consequently, accordingly; notwithstanding, however, although; to sum up, to conclude, overall; etc. чтоб еше раз подчеркнуть логику ваших рассуждений. Насколько я знаю, тексты проевряются нексколько раз. Один раз - компьютером. Чем больше таких слов слов в вашей речи, тем при прочих равных лучше логика пишущего. Я сама лично так не считаю. Но увы, мое мнение не в счет. :)

Свой балл я не помню, потому что дело давно было и он был хорошим ... особо не напрягал.

Думаю, всё. Удачи. :)

Jenechka
Новичок
Posts: 61
Joined: 22 Jan 2001 10:01
Location: Tomsk--- Redwood city, CA

Post by Jenechka » 17 Sep 2003 19:16

To Felicie и Star-Gazer
случайно заглянула сюда и обрадовалась

Спасибо огромное за такие подробные ответы про эссэ,
сейчас распечатаю и начну учить наизусть!
Честно говоря, стало страшно. Такой уровень английского
за 2 мес. не достичь... все бытовым привыкли разговаривать.
может его и хватит, если структура будет сильная?

Еще раз, огромное спасибо!!!

anspirit
Уже с Приветом
Posts: 2375
Joined: 16 Sep 2003 05:26

Post by anspirit » 17 Sep 2003 19:32

Felicie wrote:А что такое POWERPREP? Это какое-то подготовительное пособие для GRE?

Это программа от самого великого и ужасного ETS-а. Странно что Вы не знаете.

Felicie wrote:А можете ли вы cut-and-paste сочинение из POWERPREP? И я тогда постараюсь обосновать оценку. Кстати, 6 баллов - это самая высокая? Я сама когда-то давно сдавала GRE, но не помню никакого сочинения. Сдавала general (multiple choice) и subject.


Мне кажется, что раз Вы так авторитетно пишете, то вы должны это знать. За эссе по GRE general и TOEFL макс. оценка 6.0 баллов.

Topic: "The best ideas arise from a passionate interest in commonplace things."

Even the most brilliant thinkers, from Socrates to Satre, live lives in time. A childhood, an adolescence, an adulthood; these are common to me and you as well as the greatest writers. Furthermore, many of the great thinkers we esteem in our Western culture lived somewhat unevetful lives. What distinguished their life from say a common laborer was their work. Therefore, what provided the grist for their work? One might say that they were brilliant and this alone was sufficient to distinguish their lives from the masses. Intellect alone can not devise situations or thoughts from no where; there must be a basis and that basis is most common, if not always, observation of the common, of the quotidian. Critics of this idea may argue that these thinkers were products of fine educations and were well schooled in the classics. This, they may point to, is the real basis for their knowledge. I would agrue that although it may be a benefit to study classics and be well schooled in diverse disciplines, these pursuits merely refine and hone an ability each and every person has, the ability to study human nature. Where best to study human nature than in the day to day routine each one of us can witness in him or herself or those around us.

I propose that the two best disciplines to understand this power of the commonplace and its ability to cause a groundswell of thought are philosophy and literature. Every school of philosophy, from the Greeks to our day, share a common mission or intent and that is to understand and explain human existence, with all of its concommitant features. Generally speaking, the Greek philosophers, epitomized in Aristotle, attempted to set down rules for human behavior founded on logic. These rules applied not only to the rare forms of human behavior but largely focused on the more mundane motions of daily life. Many of Aristotle's rules were based on his observations of others as well as himself. Contrast this venture with the existentialists of our century who attempted to look behind the real motivations of human behavior as well understand man's relation to the Universe. To do this, what did these philosophers do? They studied those around them; they submerged themselves in the commonplace, in cities with hordes of annonymous people. While the existentialists, as well those philosophers before, exploited their uncommon eduation and intellect, the basis for their movement was ordinary human behavior and existence.

Finally, literature is similar to philosophy in that it seeks to explain and understand human behavior and therefore rooted in the commonplace. Nevertheless, its relative strength over philosophy is literature's ability to emotionally and spiritually move the reader through the use of contrived situations and fictional characters. It can do this when even the central theme of a piece maybe love between a man and a woman (e.g.commonplace). Literature also distinguishes itself from philosophy in that the breadth of the fiction may be huge. The plot and the detail can be quite ordinary or fanatastic. However, this does not mean that the central themes of all literature, whether ordinary or fantastic, deal with human beings and the problems they find in the world, something which we all share.

In conclusion, I hope it has been shown that a passionate desire to understand and explain human behavior, the significance of our existence and deal constructively with the challanges of life are the centerpieces of at least in two of the most influential areas in human thought. What is more commonplace than the existence of man.

genia
Posts: 5
Joined: 17 Sep 2003 21:58

for anyone who has already passed GRE

Post by genia » 18 Sep 2003 02:02

How much did you have for the verbal section? I have been prepared 6 hours a day for a month now and I speak fluently French and not so bad English, but still score between 450-550 in all these simulating exams. I have this impression that more I study, worse I do.

Also, how big was your essay? It takes for me forever to write 500 words. I will never be able to write something consistent in 45 min. Did you think in Russian and after translate, or you go directly in English? The previous postings about structure are interesting but for me it is not a problem. I could have the best structure in the world but what should I do with the absence of worthwhile ideas. As one of my friends said, I, probably, have a conflict of operational systems. I could not anymore think abstractly in Russian ( forgot or, maybe, never did), I could not do it neither in French nor in English because I never did it before. How could you come up with ideas about " every cloud has a silver linning" in 5-10 min? I am really desperate. Did someone encounter the same? I will be very grateful to see your story. Maybe, I will feel better :-(.
One more thing, if someone wants to share efforts for GRE preparation, please, write to geniaclaret at netscape dot net. :radio%:

The last thing, there is an interesting website about GRE and, especially, GRE writing http://www.testmagic.com/forum

Thanks for your time and consideration,
Genia

Felicie
Уже с Приветом
Posts: 1839
Joined: 28 Jun 2001 09:01

Post by Felicie » 18 Sep 2003 21:01

anspirit wrote:
Felicie wrote:А что такое POWERPREP? Это какое-то подготовительное пособие для GRE?

Это программа от самого великого и ужасного ETS-а. Странно что Вы не знаете.

Felicie wrote:А можете ли вы cut-and-paste сочинение из POWERPREP? И я тогда постараюсь обосновать оценку. Кстати, 6 баллов - это самая высокая? Я сама когда-то давно сдавала GRE, но не помню никакого сочинения. Сдавала general (multiple choice) и subject.


Мне кажется, что раз Вы так авторитетно пишете, то вы должны это знать. За эссе по GRE general и TOEFL макс. оценка 6.0 баллов.

Topic: "The best ideas arise from a passionate interest in commonplace things."

Even the most brilliant thinkers, from Socrates to Satre, live lives in time. A childhood, an adolescence, an adulthood; these are common to me and you as well as the greatest writers. Furthermore, many of the great thinkers we esteem in our Western culture lived somewhat unevetful lives. What distinguished their life from say a common laborer was their work. Therefore, what provided the grist for their work? One might say that they were brilliant and this alone was sufficient to distinguish their lives from the masses. Intellect alone can not devise situations or thoughts from no where; there must be a basis and that basis is most common, if not always, observation of the common, of the quotidian. Critics of this idea may argue that these thinkers were products of fine educations and were well schooled in the classics. This, they may point to, is the real basis for their knowledge. I would agrue that although it may be a benefit to study classics and be well schooled in diverse disciplines, these pursuits merely refine and hone an ability each and every person has, the ability to study human nature. Where best to study human nature than in the day to day routine each one of us can witness in him or herself or those around us.

I propose that the two best disciplines to understand this power of the commonplace and its ability to cause a groundswell of thought are philosophy and literature. Every school of philosophy, from the Greeks to our day, share a common mission or intent and that is to understand and explain human existence, with all of its concommitant features. Generally speaking, the Greek philosophers, epitomized in Aristotle, attempted to set down rules for human behavior founded on logic. These rules applied not only to the rare forms of human behavior but largely focused on the more mundane motions of daily life. Many of Aristotle's rules were based on his observations of others as well as himself. Contrast this venture with the existentialists of our century who attempted to look behind the real motivations of human behavior as well understand man's relation to the Universe. To do this, what did these philosophers do? They studied those around them; they submerged themselves in the commonplace, in cities with hordes of annonymous people. While the existentialists, as well those philosophers before, exploited their uncommon eduation and intellect, the basis for their movement was ordinary human behavior and existence.

Finally, literature is similar to philosophy in that it seeks to explain and understand human behavior and therefore rooted in the commonplace. Nevertheless, its relative strength over philosophy is literature's ability to emotionally and spiritually move the reader through the use of contrived situations and fictional characters. It can do this when even the central theme of a piece maybe love between a man and a woman (e.g.commonplace). Literature also distinguishes itself from philosophy in that the breadth of the fiction may be huge. The plot and the detail can be quite ordinary or fanatastic. However, this does not mean that the central themes of all literature, whether ordinary or fantastic, deal with human beings and the problems they find in the world, something which we all share.

In conclusion, I hope it has been shown that a passionate desire to understand and explain human behavior, the significance of our existence and deal constructively with the challanges of life are the centerpieces of at least in two of the most influential areas in human thought. What is more commonplace than the existence of man.


Ваша ирония неуместна. Я уже писала, что не сдавала сочинения, когда брала GRE. То ли правила с тех давних пор изменились, то ли это сочинение только для иностранных студентов, а может только для научно-технических специальностей, так как гуменитарии сдают subject test, где нужно в любом случае много писать. Я не знаю. А даже если бы я это сочинение сдавала, я бы точно сейчас не помнила по какой бальной системе оно оценивается. Моя авторитетность, как вы выразились, проистекает от того, что я преподавала классы college writing, а поэтому хорошо знаю критерии, по которым подобные сочинения оцениваются проверяющими.

Теперь по делу. В том эссе, которое вы выложили, есть thesis sentence - это предпоследнее предложение первого абзаца, которое начинается: "I would argue...". Есть в нём и road map - т.е. предложение, которое даёт намётку, о чём будет аргументация. Такая road map может быть частью тезисного предложения, а может идти отдельным предложением. В данном случае - это отдельное предложение, которое начинает 2й абзац. Оно говорит, что речь будет идти о философии и литературе. Продолжение второго абзаца - это развитие мысли о философии. Второе предложение второго абзаца - это topic sentence про философию. Третий абзац (как и обещала road map) - это абзац про литературу, где первое предложение - это опять же topic sentence.. Последний абзац - это заключение. Так что формальная организационная схема в этом сочинении соблюдена.

Felicie
Уже с Приветом
Posts: 1839
Joined: 28 Jun 2001 09:01

Post by Felicie » 18 Sep 2003 21:57

Jenechka wrote: Такой уровень английского
за 2 мес. не достичь... все бытовым привыкли разговаривать.
может его и хватит, если структура будет сильная?


Не волнуйтесь. Структура - это главное. Если у вас есть возможность, то купите книжку по грамматике и ещё одну на тему college writing. Постарайтесь выучить расставление знаков препинания по-английски. Оно очень отличается от русского (я из-за английского забыла, как правильно ставить запятые в русском). Ещё постарайтесь проверять, чтоб у вас всегда сходилось число глагола: "he speaks, but they speak". Почти все иностранцы это правило хорошо знают, но очень часто забывают в спешке. А за эту ошибку тоже любят снимать. Постарайтесь побольше употреблять логических связок. А для "элегантности" варьируйте структуру предложений, чтоб не каждое предложение начиналось с подлежащего главного предложения, а иногда, скажем, с подчинённого предложения: "while some people say this... others say that..." или используйте inverted structure (не часто - инверсия иногда звучит слишком неформально): "To do this, you must first do that" или "As for him, he says that..."

star_gazer
Новичок
Posts: 61
Joined: 22 Aug 2003 20:14

Re: for anyone who has already passed GRE

Post by star_gazer » 20 Sep 2003 14:41

Genia, my keyboard today is in English, so let us speak English. :)


How much did you have for the verbal section?

My business school, like many other buisness schools, required a score of above 4. I did recieve a score above that benchmark so I do not exactly remember what it was because it didn't worry me much. I think it was 5 out of 6.

I have been prepared 6 hours a day for a month now and I speak fluently French and not so bad English, but still score between 450-550 in all these simulating exams. I have this impression that more I study, worse I do.

I know many people face this problem, mainly because we are not accustomed to this kind of tests whereas in the European countries it's a common practice. Therefore these tests are not only about mastering English but also having special skills that help to pass these exams. One of the skills is to structure your essay appropriately. How do you score in other parts of the test? maybe you need to brush up your listening or reading? Or are the essays your major problem?
Anyway, let's focus on essays. What skills do you need to write an essay? You should be able to write concise, gramatically correct, logical sentences in a realtively short period of time. If you don't have these skills, you will have to develop them. That's the shark true about these tests. I am sure, with such a rigorous preparation, now you feel more confident in writing essays, though you were scored at the same rate.

how big was your essay?

I don't know the exact number of words, but it was not terribly big.

It takes for me forever to write 500 words. I will never be able to write something consistent in 45 min .... I could not anymore think abstractly in Russian ( forgot or, maybe, never did), I could not do it neither in French nor in English because I never did it before.

You also said that your English is not so bad, which I can also see judging from our correspondence. So I think your problem is obvious. You need to learn writing faster. My advice is that you start writing relatively big essays, with no time constraints at first . Forget about the GRE test. Forget about the time. Imagine you are a journalist. Choose a topic that is very easy for you and write an article in a good English. Indulge in time. Don't forget that good articles always consider two or more opposite views and then give a conclusion, which is the author's opinion.
Try to write other articles (or you can read articles in Russian and then make a news coverage in English). Thus you will develop a skill of writing good essays and spur your abstract thinking. As soon as you feel confident in that, you can move to the second challenge, which is to write good essays fast. By then, you will have the basic skill of writing good essays and all you will need is just to speed up. If you split the problem in these two parts, I think it will be easier to approach it. The only drawback is that it's a bit time-consuming method...

Did you think in Russian and after translate, or you go directly in English?.

I am often asked in which language I think. I don't know. I just think!!! :):) As to writing, try to write directly in English. It will save you time. I don't mean transalting words from one language into another. Russian and English are structurally different languages and I think you can't afford during the exam to switch from one structure to another, unless you are a professional interpreter. :)
If you follow my advice and pretend to be for a while an English speaking correspondent, I am sure you will get used to writing directly in English.

what should I do with the absence of worthwhile ideas. ...How could you come up with ideas about " every cloud has a silver linning" ... Did someone encounter the same? I will be very grateful to see your story. Maybe, I will feel better

You don't need to be very sophisticated about ideas because I doubt that your essays are corrected by people as brilliant as Plato or Aristotle. :) Moreover, in GRE you have 45 minutes, unlike toefl and gmat were we had to grapple with essays in just 30 minutes. "Is it getting better? Or do you feel the same?" (c) :):)
So you can allow up to 15 minutes for inventing the examples and arguments for your essay. I am sure in 15 minutes anyone (let alone journalists :):) ) can come up with some idea. I would also advice that you visit one forum here on Privet.com: " О жизни". I tell you the questions there seem to have been taken from these exams: eg.

Вы гордитесь или стыдитесь быть русским заграницей?
Может ли мужчина уйти из семьи не из-за женщины?
Есть ли жизнь в Springfield, IL?

My "favourite" ones are

Дешевая жена из России - миф или реальность?
Кто говорил, что в Америке природы нет ?!
Девочки и мальчики: 12 различий.
Американские женщины предпочитают спать в одиночку?

Well, jokes apart, some topics there are really "hopeless" in terms of common sence. But people still argue. It might help you if you follow their reasoning. :)

That's all for now. Remember that if you want to achieve something, you have to work away at it.


My best regards and good luck,

star_gazer.

Jenechka
Новичок
Posts: 61
Joined: 22 Jan 2001 10:01
Location: Tomsk--- Redwood city, CA

Post by Jenechka » 24 Sep 2003 00:34

Felicie, спасибо за ответ.
не могли бы Вы порекомендовать книжку по college writing and grammar?
Я набрала кучу книг в библиотеке, но что-то все не то...
Я пока практикуюсь писать сочинения, тяжко. С первого предложения уже видно, что я не языконоситель.
Какие-то получаются выдавленные искуственные словосочетания, несущие странный смысл. Может :) проще надо выражаться?

Genia,
Как у вас продвигаются дела? Спасибо за testmagic, действительно
очень полезный сайт. Почитаешь его, страшно становится сколько я еще не знаю и не умею. А времени то осталось до середины ноября... 8O 8O 8O

genia
Posts: 5
Joined: 17 Sep 2003 21:58

Books about GRE writing

Post by genia » 24 Sep 2003 16:47

Very good one - Writing skill for GRE/GMAT tests by Thomson/Peterson's.
120 Issues +120 Arguments - GRE, Answers to the real essay questions by Stewart, Arco.
I took both from public library.

Jenechka, if you are interested to discuss GRE and all that jazz, write me at geniaclaret att netscape dot net and we could meet as I am not far from Redwood City.
cheers,
genia

genia
Posts: 5
Joined: 17 Sep 2003 21:58

to Star gaser

Post by genia » 24 Sep 2003 17:38

Thanks for your answer. It was interesting to read.
I do not think that I have problems with reading and listening. I am still struggling through Folkner but New York Times' and new Yorker's style I digest quite well. My problem is not with my English even though I could not write properly. Writing skill is important but not crucial for GRE. You need to have IDEAS with compelling examples and I have this impression that there is nothing in my head unless I pick up something from internet.
Your advice to go to see the discussion on "life" subject to develop critical thinking does not help me at all, because we always have something to say about "Кто говорил, что в Америке природы нет ?! or Девочки и мальчики: 12 различий" or other mundane issues but what's about " importance of imaginative literature", " best use for success" or 'silver lining". I think the ability for abstract thinking is quite different from the ability for argumentative reasoning.

have a good day, genia

star_gazer
Новичок
Posts: 61
Joined: 22 Aug 2003 20:14

Re: to Star gaser

Post by star_gazer » 08 Oct 2003 19:27

genia wrote:Thanks for your answer. It was interesting to read.
I do not think that I have problems with reading and listening. I am still struggling through Folkner but New York Times' and new Yorker's style I digest quite well. My problem is not with my English even though I could not write properly. Writing skill is important but not crucial for GRE. You need to have IDEAS with compelling examples and I have this impression that there is nothing in my head unless I pick up something from internet.
Your advice to go to see the discussion on "life" subject to develop critical thinking does not help me at all, because we always have something to say about "Кто говорил, что в Америке природы нет ?! or Девочки и мальчики: 12 различий" or other mundane issues but what's about " importance of imaginative literature", " best use for success" or 'silver lining". I think the ability for abstract thinking is quite different from the ability for argumentative reasoning.

have a good day, genia



Genia,

I agree that GRE anlytical writing boils down to squeezing proper ideas out of your head. But you dont have to be that ABSTRACT in your thinking because remeber that you develop your ideas based on your lifetime experience and(or) imagination. And to make your logic understood, you need to be argumentative... what's wrong with the question "best use for success"? Say that success gives you confidence, material benefits and the drive to energize with your own success other people and therefore help them. Embroider each of these points and that's it !

regrads,
star_gazer.

Return to “Образование”