Cpt. Smollett wrote:
т.е. вы на самом деле хотели спросить "почему они прозевали скорость?" Действительно в статье про это не говорится, просто "the pilots let the plane lose more than a quarter of its airspeed within 21 seconds". Может на сайте NTSB больше деталей? А обледенение вроде откинули еще в начале расследования, ПОС была включена и работала, критического нарастания льда не было. Судя по всему причина - низкий уровень подготовки экипажа, прозевали

Насколько я понимаю заход был по ILS в СМУ да к тому же же ночью . Судя по телеметрии они гасили скорость перед тем как "перехавитить" локалайзер. Но даже при этом 21 секунду игнорировать скорость двумя пилотами пускай даже с плохой подготовкой как то в голову не укладывается ..
Вот здесь:
In the cockpit that night, Capt. Marvin Renslow did not notice that the plane's speed was dropping dangerously low. When cockpit warnings indicated the plane was about to stall, instead of pushing what is called the stick shaker forward to increase speed, Renslow pulled it backwards multiple times. The second in command, First Officer Rebecca Shaw, may not have been experienced enough to respond right away, investigators said.
"That is very unusual behavior, and quite frankly, I can't explain it," said Tom Haueter, director of NTSB's office of aviation safety.
http://abcnews.go.com/WN/Travel/ntsb-pi ... id=9726879
"It wasn't a split-second thing," NTSB Safety Investigator Roger Cox added. "I think there was time to evaluate the situation and initiate a recovery, but I can't give you a number of seconds."
Learn without thinking begets ignorance.
Think without learning is dangerous.