Так был ли Южнокорейский "Боинг"?
-
- Уже с Приветом
- Posts: 13316
- Joined: 13 Jun 1999 09:01
- Location: Yekaterinburg -> Montreal
А что известно по поводу причин залета? Какое-нибудь официальное расследование проводилось?
Как объяснить что такой современный самолет с кучей навигационного оборудования на глазах у как минимум трех диспетчерских служб в течение нескольких часов летел далеко в стороне от всех трасс? Причем уже в зоне Аляскинских диспетчеров отклонение от курса было километров 200 и диспетчера это прекрасно видели?
Пилоты срезать решили, лень было Камчатку огибать?
Как объяснить что такой современный самолет с кучей навигационного оборудования на глазах у как минимум трех диспетчерских служб в течение нескольких часов летел далеко в стороне от всех трасс? Причем уже в зоне Аляскинских диспетчеров отклонение от курса было километров 200 и диспетчера это прекрасно видели?
Пилоты срезать решили, лень было Камчатку огибать?
-
- Уже с Приветом
- Posts: 193
- Joined: 02 Jun 2005 05:24
Privet wrote:
Я летал похожим рейсом Сиэтл - Сеул три раза. Летели мы именно над камчаткой и над Сахалином. На экране постоянно отображалось наше местоположение. В некоторых полётах мы внедрялись в российское пространство дальше, иногда меньше.
Я не знаю, были ли такие экраны тогда. Наверное, были.
Ну не отклонение же на 600 км от курса...
http://legion.wplus.net/others/kal1.shtml
-
- Уже с Приветом
- Posts: 193
- Joined: 02 Jun 2005 05:24
-
- Уже с Приветом
- Posts: 12014
- Joined: 05 Apr 2000 09:01
- Location: Philadelphia, PA, USA
Мальвина wrote:
Что именно?
Ну вот из этой области скажем:
Полеты южнокорейских самолетов в 1978-м и 1983-м имеют общие корни, хотя ни тот, ни другой так никогда толком и не были расследованы, - утверждает Владимир Подберезный, участник расследования гибели КАЛ 007 в комиссии СССР по делам ИКАО. - В июне 1985 года был арестован самый ценный агент ЦРУ в Советском Союзе, сэкономивший ЦРУ, по самым скромным подсчетам, 50 миллиардов долларов.
-
- Уже с Приветом
- Posts: 193
- Joined: 02 Jun 2005 05:24
vovap wrote:Мальвина wrote:
Что именно?
Ну вот из этой области скажем:Полеты южнокорейских самолетов в 1978-м и 1983-м имеют общие корни, хотя ни тот, ни другой так никогда толком и не были расследованы, - утверждает Владимир Подберезный, участник расследования гибели КАЛ 007 в комиссии СССР по делам ИКАО. - В июне 1985 года был арестован самый ценный агент ЦРУ в Советском Союзе, сэкономивший ЦРУ, по самым скромным подсчетам, 50 миллиардов долларов.
Понятно...
-
- Администратор
- Posts: 17204
- Joined: 03 Jan 1999 10:01
- Location: Redmond, WA
vovap wrote:Privet wrote:Вы не правы.
Во-первых я всегда прав.
...Uby.Кстати, во время полёта стюардессы просят закрыть все окна (даже ночью!), чтобы на рассвете свет не мешал отдыхающим пассажирам. Т.е. самолёт наверняка был полностью тёмным. Работали "мигалки" и наверняка еще специальные огни на крыльях - зелёный и красный.
Если Вы читали транскрипт выше - за 27 минут до конца на борту по трансляции было объявлено "c добрым утром дорогие товарищи" и начались очевидно приготовления к завтраку. Так что окна вероятно были открыты. Впрочем - какое это имеет значение?
Да, Да,я об этих огнях уже писал. Они работают почти постоянно. Были ли они ха самолёте осиповича? Не знаю. Он упомянул только фарах..
На Bоинге могли открыть окна для зацтрака. По моему опыту, нeмногие. Вспомните рсстояние - 5 km.
Привет.
-
- Уже с Приветом
- Posts: 13316
- Joined: 13 Jun 1999 09:01
- Location: Yekaterinburg -> Montreal
Из повторного расследования в ICAO в 1993 году:
Росийское заявление:
http://72.14.203.104/search?q=cache:Ua6 ... the+&hl=en
The considerable lateral deviation of the B-747 aeroplane on Flight KAL-007 from the assigned airway R20 was a result of the crew using an air navigation method based on maintaining a constant magnetic heading immediately after take-off (three minutes after the aeroplane lifted off) and throughout the whole of the subsequent flight. This basically contradicts the generally accepted standards and rules of air navigation, including the regulated documents of Korean Air Lines. Disregarding the need for multiple corrections of the magnetic heading, which were prescribed by the computer flight plan, as well as the resulting current information from the aeroplane's navigation systems when reaching the intermediate waypoints, cannot be explained by an insufficient professional level of crew training, inattention or even negligence, since in this case what one is talking about is the complete refusal of the crew to comply with all the rules and procedures for the performance of the flight prescribed by the airline's instructions, including those in the event of possible abnormalities in the operation of the equipment.
После этого в результатах расследования
http://72.14.203.104/search?q=cache:_9e ... icao&hl=en
3.4 There was no indication of an in-flight failure of the navigation systems, the weather radar, the instrumentation or other equipment of the aircraft.
3.7 KE 007 turned (а точнее говоря пилоты повернули) to a magnetic heading of about 245" which it reached three minutes after lift-off and then maintained until the attack.
3.9 The maintenance of a constant magnetic heading and the resulting track deviation was due to the crew's failure to note that the autopilot had either been left in heading mode or had been switched to INS when the aircraft was beyond the range (7.5 NM) for the INS to capture the desired track.
3.10 The maintenance of a constant magnetic heading was not due to any aircraft system malfunction.
3.11 The autopilot was not controlled by an INS.
3.12 Manual control of the autopilot was not exercised by the crew by the use of heading selection.
3.13 The flight crew's failure to detect that the navigation systems had not been selected correctly to maintain the desired track may have been contributed to by inadequate displays of the operative modes selected.
3.14 The flight crew did not implement the proper navigation procedures to ensure the aircraft remained on its assigned track throughout the flight.
3.15 The failure to detect the aircraft's deviation from its assigned track for over five hours indicated a lack of situational awareness and flight deck co-ordination on the part of the crew.
3.16 Korean Air Lines training procedures on the use of INS were adequate.
3.17 The flight crew had the necessary training and experience in long-range navigation procedures.
3.25 Information was freely available to flight crews that an aircraft penetrating prohibited areas of USSR sovereign airspace over Kamchatka Peninsula and Sakhalin Island might be fired upon without warning.
ИКАО несмотря на все нижеперечисленные пункты скромно признает:
3.21 There were no indications that the crew of KE 007 deliberately maintained a constant magnetic heading.
Если все это не преднамеренные действия со стороны пилотов, то я наверное испанский летчик.
Кроме этого, интересно, что США полностью открестились от своего наблюдения за самолетом несмотря на существующие правила:
3.19 According to the representatives of the United States, the military radar installations in Alaska were not aware in real time that the aircraft was proceeding west with an increasing northerly deviation from the recognized airways system.
3.20 KE 007 proceeded westbound out of the Alaskan ADIZ, through the Alaskan DEWIZ and the Alaskan Air Command buffer zone well north of R20. According to the representatives of the United States, no radar observations were made of a westbound aircraft north of R20 and crossing the Alaskan identification zones.
Росийское заявление:
http://72.14.203.104/search?q=cache:Ua6 ... the+&hl=en
The considerable lateral deviation of the B-747 aeroplane on Flight KAL-007 from the assigned airway R20 was a result of the crew using an air navigation method based on maintaining a constant magnetic heading immediately after take-off (three minutes after the aeroplane lifted off) and throughout the whole of the subsequent flight. This basically contradicts the generally accepted standards and rules of air navigation, including the regulated documents of Korean Air Lines. Disregarding the need for multiple corrections of the magnetic heading, which were prescribed by the computer flight plan, as well as the resulting current information from the aeroplane's navigation systems when reaching the intermediate waypoints, cannot be explained by an insufficient professional level of crew training, inattention or even negligence, since in this case what one is talking about is the complete refusal of the crew to comply with all the rules and procedures for the performance of the flight prescribed by the airline's instructions, including those in the event of possible abnormalities in the operation of the equipment.
После этого в результатах расследования
http://72.14.203.104/search?q=cache:_9e ... icao&hl=en
3.4 There was no indication of an in-flight failure of the navigation systems, the weather radar, the instrumentation or other equipment of the aircraft.
3.7 KE 007 turned (а точнее говоря пилоты повернули) to a magnetic heading of about 245" which it reached three minutes after lift-off and then maintained until the attack.
3.9 The maintenance of a constant magnetic heading and the resulting track deviation was due to the crew's failure to note that the autopilot had either been left in heading mode or had been switched to INS when the aircraft was beyond the range (7.5 NM) for the INS to capture the desired track.
3.10 The maintenance of a constant magnetic heading was not due to any aircraft system malfunction.
3.11 The autopilot was not controlled by an INS.
3.12 Manual control of the autopilot was not exercised by the crew by the use of heading selection.
3.13 The flight crew's failure to detect that the navigation systems had not been selected correctly to maintain the desired track may have been contributed to by inadequate displays of the operative modes selected.
3.14 The flight crew did not implement the proper navigation procedures to ensure the aircraft remained on its assigned track throughout the flight.
3.15 The failure to detect the aircraft's deviation from its assigned track for over five hours indicated a lack of situational awareness and flight deck co-ordination on the part of the crew.
3.16 Korean Air Lines training procedures on the use of INS were adequate.
3.17 The flight crew had the necessary training and experience in long-range navigation procedures.
3.25 Information was freely available to flight crews that an aircraft penetrating prohibited areas of USSR sovereign airspace over Kamchatka Peninsula and Sakhalin Island might be fired upon without warning.
ИКАО несмотря на все нижеперечисленные пункты скромно признает:
3.21 There were no indications that the crew of KE 007 deliberately maintained a constant magnetic heading.
Если все это не преднамеренные действия со стороны пилотов, то я наверное испанский летчик.
Кроме этого, интересно, что США полностью открестились от своего наблюдения за самолетом несмотря на существующие правила:
3.19 According to the representatives of the United States, the military radar installations in Alaska were not aware in real time that the aircraft was proceeding west with an increasing northerly deviation from the recognized airways system.
3.20 KE 007 proceeded westbound out of the Alaskan ADIZ, through the Alaskan DEWIZ and the Alaskan Air Command buffer zone well north of R20. According to the representatives of the United States, no radar observations were made of a westbound aircraft north of R20 and crossing the Alaskan identification zones.
-
- Уже с Приветом
- Posts: 1377
- Joined: 14 May 2003 20:37
- Location: NY, USA
-
- Уже с Приветом
- Posts: 12014
- Joined: 05 Apr 2000 09:01
- Location: Philadelphia, PA, USA
PavelM wrote:Если все это не преднамеренные действия со стороны пилотов, то я наверное испанский летчик.
Боюсь, шо Вы таки испанский летчик. Это ж надо какой хитрый расчет сделали эти корейские летчики - через три минуты после взлета поставили автопилот на постоянный курс и больше в него не вмешивались - и именно так шоб злобно пройти над стратегическими объектами СССР. И храбро самоубиться в пользу американской военщины, при этом поддерживая между собой непринужденную беседу.
Вы ж видите - в документе написано - шо они может и переключили на INS (что и должны были сделать примерно через час после взлета) - но были при этом слишком далеко от запрограммированной на нем трассы - так что система не захватила ее. При этом автопилот остается на прежнем источнике навигационных данных - сиречь магнитном компасе и продолжает спокойно работать. Загорается тока один индикатор на панели - где их чертова уйма. Скорее всего, именно это и произошло. Как раз в этот день не работал радиомаяк с помощью которого осуществлялась обычно навигация на отходе от Анкориджа - что и нарушило нормальную рутину полета. С этого все и закрутилось.
-
- Уже с Приветом
- Posts: 15326
- Joined: 14 Nov 2000 10:01
- Location: Лысая Гора, CA
-
- Уже с Приветом
- Posts: 3003
- Joined: 14 Apr 2004 01:11
- Location: SFBA (было: Минск, Беларусь)
Не надо только забывать, что вот эти самые водолазы, которые участвовали в подъеме обломков Боинга и которые пишут, что не видели тел, начали работать на месте только через три месяца после самого падения. О чем они сами ясно говорят. Этот замечательный факт любители сенсаций предпочитают опускать, оставляя только разнообразные "тел мы не видели" и т.п. Вопрос в данном случае состоит в том, достаточно ли трех месяцев для того, чтобы море "разобралось" с телами (унесло течением, съели обитататели и т.п.)
Best regards,
Андрей
Андрей
-
- Уже с Приветом
- Posts: 4164
- Joined: 03 Dec 2004 10:31
- Location: SFBA, CA
-
- Удалена за наезды на участников
- Posts: 1685
- Joined: 10 May 2001 09:01
- Location: San Diego