Плацкартом из LA в SF за $115

Путеводители, билеты, гостиницы
StrangerR
Уже с Приветом
Posts: 38016
Joined: 14 Dec 2006 20:13
Location: USA

Re: Плацкартом из LA в SF за $115

Post by StrangerR »

Ну так про то и речь. Вам то ближе до Сан Хосе, а кому то много ближе до автобуса. Или кому-то неудобно ночевать лишние 2 ночи в гостинице а потом спозаранку ехать на вокзал. Раз уж тут нет приятных ночных купейных поездов типа Красной Стрелы, то пусть хоть автобус спальный будет. А идея не нова, давно уже есть туристские автобусы Зеленой Черепахи, тоже спальные, тоже по отзывам очень удобно...
VladG2
Уже с Приветом
Posts: 8845
Joined: 04 Jun 2002 01:54
Location: Los Altos, CA

Re: Плацкартом из LA в SF за $115

Post by VladG2 »

Ну почему Амтрак такой уродский? Выезжал бы в 11 вечера и в 7 там. Конечно ещё нужны нормальные спальные места.
VladG2
Уже с Приветом
Posts: 8845
Joined: 04 Jun 2002 01:54
Location: Los Altos, CA

Re: Плацкартом из LA в SF за $115

Post by VladG2 »

StrangerR wrote: 18 Jul 2017 01:56 Ну так про то и речь. Вам то ближе до Сан Хосе, а кому то много ближе до автобуса. Или кому-то неудобно ночевать лишние 2 ночи в гостинице а потом спозаранку ехать на вокзал. Раз уж тут нет приятных ночных купейных поездов типа Красной Стрелы, то пусть хоть автобус спальный будет. А идея не нова, давно уже есть туристские автобусы Зеленой Черепахи, тоже спальные, тоже по отзывам очень удобно...
Терпеть не могу утром рано вставать, особенно в 5 и раньше. Кстате сейчас трафик начинается после 5-ти.
SashaKR
Уже с Приветом
Posts: 610
Joined: 03 Sep 2000 09:01
Location: Irvine, CA

Re: Плацкартом из LA в SF за $115

Post by SashaKR »

VladG2 wrote: 10 Jul 2017 07:36
Kolombina wrote: 10 Jul 2017 07:33
VladG2 wrote: 10 Jul 2017 07:27
Kolombina wrote: 10 Jul 2017 07:22
+KPOT+ wrote: 10 Jul 2017 06:05 Люди, вы реально не рубите? Вместо того, чтобы часов 6 пилить на машине туда вы спокойно спите в горизонтальном положении всю ночь. Приехали, у вас с утра куча сил.
Лучше бы сидячий скоростной.
на нормальном поезде можно доехать за 3 часа и даже гораздо меньше.
На вашей картинке девушка, чтобы залезть на второй этаж, ставит ногу на постель нижнего. Бррр...
Сидячий скоростной это самолёт.
да ну да.
200 км в час - нормальная скорость для поезда.
нормального скоростного за три часа у нас нет, собираются построить за $60-80 млрд., если уложатся конечно.
бесполезная и бездарная трата денег.. лучше бы модифицировали Амтрак, спальные места добавили etc..
SashaKR
Уже с Приветом
Posts: 610
Joined: 03 Sep 2000 09:01
Location: Irvine, CA

Re: Плацкартом из LA в SF за $115

Post by SashaKR »

StrangerR wrote: 17 Jul 2017 20:13 и утром в 7 в центре Лос Анжелеса.
очень сомнительный бенефит.. :mrgreen:
А если серьёзно в ЛА без машины делать всё равно нечего, особенно туристу
StrangerR
Уже с Приветом
Posts: 38016
Joined: 14 Dec 2006 20:13
Location: USA

Re: Плацкартом из LA в SF за $115

Post by StrangerR »

А в другую сторону (в SF) машина туристу не нужна, а только помешает. Кроме того машина легко берется в рент в центре города что там что тут.
User avatar
Yvsobol
Уже с Приветом
Posts: 81729
Joined: 09 Mar 2003 07:07
Been thanked: 2 times

Re: Плацкартом из LA в SF за $115

Post by Yvsobol »

А прикольный плацкарт. Правда не продумано. Столиков нет. Бухать то где?
А так чистые койко место у меня на МПК-ке... :mrgreen:
VladG2
Уже с Приветом
Posts: 8845
Joined: 04 Jun 2002 01:54
Location: Los Altos, CA

Re: Плацкартом из LA в SF за $115

Post by VladG2 »

SashaKR wrote: 18 Jul 2017 17:53
VladG2 wrote: 10 Jul 2017 07:36
Kolombina wrote: 10 Jul 2017 07:33
VladG2 wrote: 10 Jul 2017 07:27
Kolombina wrote: 10 Jul 2017 07:22 Лучше бы сидячий скоростной.
на нормальном поезде можно доехать за 3 часа и даже гораздо меньше.
На вашей картинке девушка, чтобы залезть на второй этаж, ставит ногу на постель нижнего. Бррр...
Сидячий скоростной это самолёт.
да ну да.
200 км в час - нормальная скорость для поезда.
нормального скоростного за три часа у нас нет, собираются построить за $60-80 млрд., если уложатся конечно.
бесполезная и бездарная трата денег.. лучше бы модифицировали Амтрак, спальные места добавили etc..
Ну где же им деньги считать? Гуляй рванина.
VladG2
Уже с Приветом
Posts: 8845
Joined: 04 Jun 2002 01:54
Location: Los Altos, CA

Re: Плацкартом из LA в SF за $115

Post by VladG2 »

Yvsobol wrote: 18 Jul 2017 20:22 А прикольный плацкарт. Правда не продумано. Столиков нет. Бухать то где?
А так чистые койко место у меня на МПК-ке... :mrgreen:
Я думаю на первом этаже, можно немного расслабиться. Конечно купе в поезде куда удобнее.
User avatar
+KPOT+
Уже с Приветом
Posts: 7691
Joined: 03 Oct 2014 06:12

Re: Плацкартом из LA в SF за $115

Post by +KPOT+ »

Image
The Economist wrote:THERE is a new way to travel between Los Angeles and San Francisco. At $230 for a round trip, it may not be cheaper than flying, but at least it is slower.

Cabin is an interesting experiment; an attempt to compete with airlines by promising a better night’s sleep. Flying between the two cities may take less than an hour and a half. But getting to the airport, shuffling through the security queue, waiting at the gate, picking up your bag upon arrival, and getting from the airport to your actual destination can nearly quadruple the total travel time. That means a trip can eat up most of the day. Or if you want to travel at night, you have about an hour to sleep, between several hours of hassle and tedium.

Rather than go through that rigmarole, Cabin is betting that some passengers will instead choose an overnight bus, on which they crawl into sleeping pods, stacked like bunk beds but ensconced behind curtains and soundproof walls, and wake up eight hours later at their destination. On offer: water, coffee, melatonin and a communal area for people who are not sleepy. Not on offer: room to sit up within the sleeping pod. There is one objective on a Cabin (called SleepBus in an earlier iteration), and that is to reach the destination via the land of nod. The drivers intentionally go slowly and take back roads so that the trip, normally six hours, lasts eight.

The service currently runs only between Los Angeles and San Francisco, leaving each city at 11pm and arriving at 7am. Although Cabin is looking to expand to other cities, the current route is a perfect example of that awkward travel distance to which there is no good solution. Others abound, such as Washington-Boston or London-Edinburgh: a short flight that sounds easy, until you realise it is part of a four- or five-hour total travel itinerary.

There are, of course, other options. You can drive, but being behind the wheel tends to limit the chance of getting some shut-eye. You can take a train, but Amtrak routes between Los Angeles and San Francisco can be several times as expensive as Cabin or flying, plus you don’t have a bed and are likely to be woken up periodically by stops, announcements or fellow passengers bumping your elbows.

The arrival of self-driving cars could provide a nice alternative for these types of trips. They do not come with beds or fully reclining seats—at least not yet—but passengers will probably be able to programme a route that allows for a full night’s sleep, and unlike Cabin, they can travel between any two cities or addresses, not just along a prescribed route. Cabin itself, meanwhile, is hoping that its buses will one day be autonomous.

There is another option on the table that could, at least hypothetically, obviate the need to worry about balancing sleep and travel. Various companies have pitched a “hyperloop” concept that could ostensibly transport carriages between Los Angeles and San Francisco in as little as half an hour along near frictionless tubes. (Last month, Elon Musk of Tesla and SpaceX claimed on Twitter that he had received “verbal govt approval” to construct an underground hyperloop that would connect New York and Washington, DC in 29 minutes, although the lack of details provoked scepticism.) At those kinds of speeds, there is no need to budget time: you could leave Los Angeles after work and be in San Francisco for dinner, with a full eight hours of shut-eye ahead of you.

But that project is a long way and a few potentially insurmountable hurdles from reality. In the meantime, for those of us not on the Cabin route, the same distasteful choice persists, between a plane, train and automobile that might offer the shortest travel time or the lowest cost but definitely no California dreaming.

Return to “Путешествия”