Mmodel wrote: 26 Jul 2020 04:01
а может можно крутить рекламу сразу?
Типа google ad sense какой-нибудь поставить для тех кто не платить?
Я думаю тогда будет какой-то доход.
Ну несколько тысяч и для себя только как side project но всёравно будет доход (- COGS), допустим youtube'ры на этом так-то живут.
Это невозможно. Рекламная модель это для больших чисел где миллионы пользователей в день которые залипают в эпп.
Для SaaS
CAC-to-Install: $1- $5 per user.
This measures the acquisition cost for a user to install your app. The $1-5 range exists because of differences in verticals. An ecommerce app is much more competitive and would cost more to bid for, so you pay more to acquire users. This metric is largely out of your control as it’s set by the marketplaces (Google, Facebook).
CAC-to-Register: $5 – $30 per user.
Only a small percentage of your installed users go on to register (i.e. give you their email, name, or social login). But for them to register, your CAC comes out anywhere between $5 and $30 per user.
CAC-to-Conversion (Purchase or Subscribe): For apps that deal in purchases, it costs $30 – $100 to acquire a new user. For apps that deal in subscriptions, it costs $100+ to acquire a new user.
В SAAS обычно считается что
CAC = ACV или говоря по простому, цена привлечения платного пользователя равна годовой цене подписки. Т.е. для того что бы получить скажем $10К MRR нужно потратить $100К на CAC